مارک تونر: جان کری دوم سپتامبر درباره توافق اتمی ايران سخنرانی می کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از سخنرانی روز چهارشنبه وزیر خارجه این کشور درباره اهمیت توافق اتمی ایران برای امنیت ملی آمریکا سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی ،سی.اسپن، مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت جان کری فردا درباره توافق اتمی ایران سخنرانی می کند.

وی گفت: جان کری روز دوم سپتامبر راهی فلادلفیا در پنسیلوانیا خواهد شد و در آنجا درباره اهمیت توافق اتمی ایران برای امنیت ملی آمریکا صحبت خواهد کرد. او در این سخنرانی این اطمینان را خواهد داد که این توافق تمامی راهها برای دسترسی ایران به تسلیحات اتمی را می بندد و خاورمیانه را امن تر می کند. 

مارک تونر درپاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا از تصمیم روسیه برای فروش هواپیماهای جنگی به ایران نگران نیستید،گفت: ما جزئیات زیادی درباره این موضوع در اختیار نداریم.
تونر درباره اوضاع یمن نیز گفت:ما می دانیم  اوضاع انسانی در یمن وخیم است بنابراین از طرفین درگیری می خواهیم خویشتن دار باشند و اجازه ورود محموله های امدادی به ویژه برای کودکان را بدهند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید امارات حضور پررنگی در شهر عدن دارد؛ آیا آمریکا از این حضور نظامی امارات حمایت و پشتیبانی می کند،گفت:  ما پشتیبانی از آنها نداریم، راه حل نهایی یمن باید یک راه حل سیاسی باشد و ما از اقدامات سازمان ملل در این رابطه حمایت می کنیم. خشونت ها در این کشور در ابتدا به وسیله حوثی ها آغاز شد 

وی درباره انتقاد یکی از نشریات آمریکایی از اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: لازم است که یادآوری کنم که ترکیه یکی از متحدان ما در ناتو و یکی از هم پیمانان ما در ائتلاف جهانی بر ضد داعش است. این کشور مشارکت خود را در این رابطه افزایش داده است.آنچه که ترکیه در حمله به مواضع پ.ک.ک انجام می دهد به منزله دفاع از خود است و ما از دو طرف می خواهیم که درگیریها را کنار بگذارند وارد جریان مذاکره و یافتن راه حلی صلح آمیز شوند.

تونر درباره دیدار سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با شماری از مخالفان دولت سوریه و اظهارات لاوروف درباره روندی سیاسی برای حل موضوع سوریه مدعی شد: من سخنان آقای لاوروف را ندیده ام.ما بارها اعلام کرده ایم که خواهان راه حلی و جریانی سیاسی برای موضوع سوریه هستیم که با بیانیه ژنو در سازش باشد و مخالفان دولت سوریه را به راه حلی سیاسی رهنمون شود.هر دولتی که بر سر کار آید رئیس جمهور اسد را شامل نمی شود.بی رحمی وی در سالهای اخیر ثابت شده است.او نمی تواند بخشی از راه حلی سیاسی در سوریه باشد.
 وی درباره شهرک سازی درکرانه باختری رود اردن گفت:ما در این باره به طور شفاف اعلام کرده ایم که شهرک سازی از هرگونه بازگشت به مذاکرات جلوگیری می کند.ما خواهان مشاهده اقداماتی مثبت از دو طرف هستیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار