ادعای ریولین: ایران همچنان ثبات منطقه و جهان را تهدید می کند

رئیس رژیم صهیونیستی مدعی شد: تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای شرایط را برای اسرائیل و جهان خطرناک تر می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار با سفرای خارجی در آستانه عید یهودی مدعی شد که ایران همچنان ثبات در منطقه و جهان را تهدید می کند و تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای شرایط را برای اسرائیل و جهان خطرناک تر می کند.
ریولین مدعی شد: اسرائیل تاسیس نشد تا اینکه جزیره ای در یک دریای پر تلاطم و پر از دشمنی باشد. همانطور که در بیانیه استقلال اسرائیل آمده است، تلاش اسرائیل برای مناسبات حسنه با همسایگان و صلح در کل منطقه است. پیمان هایی که اسرائیل با مصر و اردن امضا کرده است، شاهد تمایل قوی اسرائیل برای دادن امتیازات دشوار و دردناک است. بختی واقعی برای صلح و امنیت وجود دارد و من واقعا بر این باورم که این بخت وجود دارد.
رئیس رژیم صهیونیستی مدعی شد: اسرائیل هیچ جنگی با اسلام ندارد، هیچ جنگ مقدسی در سرزمین مقدس وجود ندارد؛ بلکه مبارزه ما با افراط گرایی و شعله های نفرت از همه طرفها است. متاسفانه ایران همچنان ثبات در منطقه و جهان را تهدید می کند. آنها از تروریسم در لبنان، سوریه، یمن و عراق حمایت می کنند، تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای، شرایط را نه تنها برای اسرائیل بلکه برای همه بسیار وحشتناک می کند.
وی در ادامه ی ادعاهای خود گفت: نمی توان گفت که با یک حرکت خودکار ایران عضو باشگاه کشورهای هسته ای می شود و جهان علیه قربانی تجاوزهای ایران اقدام می کند. نمی توان گفت که در یک لحظه دیپلماسی، واقعیت به طور کامل تغییر می کند. ما به خوبی می دانیم که تغییرات سیاسی واقعی اطلاع رسانی ، اعتماد سازی و گفتگو است و هیچکدام از اینها یک شبه محقق نمی شود. اسرائیل به خوبی می داند که ما دوستان بسیاری داریم، دوستانی که نگرانی ها ما را درک می کنند و نگران آینده ما هستند.
ریولین خطاب به نمایندگان و سفرای کشورهای خارجی گفت: شما نمایندگان کشورهایی هستید که اسرائیل با آنها همکاری، دوستی و فراتر از آن شراکت دارد؛ بنابراین همزمان با نزدیک شدن به سال جدید یهودی آرزوی سالی بسیار خوب دارم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار