جنجال جدید دموکرات ها در خصوص توافق هسته ای ایران، اینبار دامن رئیس کمیته ملی حزب دموکرات را گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، "دبی وسرمن شولتز" – رئیس کمیته ملی حزب دموکرات – در نشست روز شنبه این حزب، خشم موافقان دموکرات توافق هسته ای ایران را برانگیخت.

وسرمن شولتز هنوز در خصوص توافق هسته‌ای ایران موضع قطعی اتخاذ نکرده است. موضوع حمایت از دولت اوباما در توافق هسته ای ایران برای برخی از دموکرات ها به اندازه ای حائز اهمیت است که آنها با انتقاد از وسرمن شولتز، خواستار برکناری وی از ریاست کمیته ملی حزب دموکرات شده اند.

واشینگتن پست و هیل گزارش دادند در نشست روز شنبه کمیته ملی حزب دموکرات، وسرمن شولتز مانع از تصویب قطعنامه حمایت از توافق هسته ای ایران در این حزب شد.

این درحالیست که حامیان وی با رد این موضوع اظهار داشتند در نشست روز شنبه، قطعنامه ای در حمایت از توافق هسته ایران ارائه نشد که در ادامه با مخالفت رئیس این حزب مواجه شده باشد.
آنها اظهار داشتند: "در لحظات پایانی نشست، یکی از اعضای حزب پیشنهادی را ارائه کرد که ارتباطی با موضوع مطرح شده در برخی از رسانه ها نداشت. موضوعی که متاسفانه شماری از دوستان نیز به آن دامن زدند."

قرار است روز پنج شنبه، جو بایدن – معاون رئیس جمهور آمریکا – عازم حوزه انتخاباتی وسرمن شولتز در جنوب فلوریدا شود و در حمایت از  توافق هسته ای ایران سخنرانی کند. برخی سفر معاون اوباما به جنوب فلوریدا را برای وسرمن شولتز چالشی جدید می دانند. 

نتانیاهو – نخست وزیر رژیم صهیونیستی – و آی‌پک – کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی – مخالف توافق هسته ای ایران هستند. آی‌پک بزرگترین حامی وسرمن شولتز -- نماینده منطقه یهودی نشین فلوریدا -- است. در این صورت، حمایت وی از توافق هسته ای ایران به طور حتم پیامدهای ناخوشایندی را برای وی به همراه خواهد داشت. از طرفی، مخالفت وی با توافق هسته ای ایران نیز می تواند به طرد شدن او از کمیته ملی حزب دموکرات منجر شود.

وسرمن شولتز در مخالفت با سیاست های رئیس جمهور دموکرات آمریکا ید طولانی دارد. وی از مخالفان عادی سازی رابطه با کوبا بود و بارها تعاملات چالش برانگیزی با کاخ سفید داشته است. موضوعی که چندان به مذاق دموکراتها خوش نیامد. تا جایی که برخی از دموکراتها خواستار برکناری وی از ریاست کمیته ملی حزب دموکرات شده اند.

پس از انتخابات سال 2014 (1395)، کمپینی برای برکناری وسرمن شولتز از ریاست کمیته ملی حزب دموکرات تشکیل شد. این کمپین با ارائه طوماری، درصدد جمع آوری امضا برای برکناری رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا برآمد. تا کنون 7000 نفر این طومار را امضا کرده اند.

حال باید دید با حواشی بسیاری که در خصوص توافق هسته ای ایران وجود دارد، وسرمن شولتز چه تصمیمی اتخاذ می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار