وقتی که آفتاب مشق می‌شود

نمایشگاه نقاشی‌خط «مشق آفتاب» در فرهنگسرای خاوران میزبان علاقه‌مندان است.

عظیم فلاح هنرمند نقاشی‌خط در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نقاشی‌خط هنری با پیشینه 40، 50 ساله است که از ترکیب خوشنویسی و نقاشی پدید آمده است.

وی افزود: در کشور ما تقریبا به ازای هر مناسبت نمایشگاهی از آثار تجسمی در گالری‌های شهر برگزار می‌شود. «مشق آفتاب» هم یکی از همان نمایشگاه‌هاست که با نگاه ویژه به ولادت حضرت معصومه (س)  و روز دختر برپا شده است.

این هنرمند خاطرنشان کرد: هنرمندان این نمایشگاه بانوان و به ویژه دخترانی هستند که به خوشنویسی روی سنگ – شیشه علاقه‌مند بوده و در این عرصه آثاری خلق کرده‌اند.

فلاح اظهار داشت: رسالت هنر پیام‌رسانی است و نباید فقط به اجرا و سبک و تکنیک توجه داشت. به همین خاطر من سعی کردم در این نمایشگاه خیلی به کیفیت اهمیت نداده و بیشتر فضا را برای ارائه کار هنرجویان باز بگذارم. تقریبا 30 نفر در این نمایشگاه آثارشان را عرضه کردند.

فلاح در ادامه گفت: با توجه به اینکه خلاقیت در آثار هنری بسیار حائز اهمیت است، بانوان هنرمند در این نمایشگاه سعی کردند افتتاحیه متفاوتی داشته باشند. از این رو یکی از دختران، خانم احمدآبادی، در آن روز تعداد زیادی ماست آورده بود که دختران باید با نگاه خوشنویسی آن را تزیین کرده و در یک مسابقه کوچک شرکت می‌کردند.

وی گفت: استقبال از این نمایشگاه تا کنون رضایت‌بخش بود و امیدوارم در روزهای آتی بهتر شود.

گفتنی است، نمایشگاه نقاشی‌خط «مشق آفتاب» در فرهنگسرای خاوران تا تاریخ 31 مرداد ماه میزبان علاقه‌مندان است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار