افراد به واسطه علاقه‌ شخصی جذب هنر می‌شوند

گرایش جوانان به هنر را می‌توان از آمار بالای ثبت‌نام آن‌ها در کلاس‌های هنری متوجه شد.

عظیم فلاح هنرمند نقاشی خط در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در مورد گرایش جوان‌ها به هنر و مقایسه وضع فعلی با شرایط گذشته نمی‌توان جواب شخصی داد و از چند جهت باید آن را بررسی کرد.

وی افزود: گرایش و علاقه‌ جوانان به هنر را می‌توان از آمار بالای ثبت‌نام آن‌ها در کلاس‌های هنری، فرهنگسراها و انجمن‌ها فهمید اما اینکه چرا جوانان این مسیر را برای ارائه راه انتخاب نمی‌کنند، بحث دیگری است و برای آسیب‌شناسی آن باید سراغ اقتصاد هنر رفت.

این مدرس هنری خاطرنشان کرد: این روزها افراد به واسطه علاقه شخصی‌شان جذب این وادی می‌شوند اما نگاه به وضعیت مالی زندگی بزرگان این عرصه، آنان را از فعالیت جدی‌تر در این وادی باز می‌دارد.

وی اظهار کرد: تشویق خانواده‌ها و تمایل آن‌ها به هنر در جذب قشر نوجوان و جوان جامعه به این سمت بسیار مؤثر است. حتی اگر خانواده‌ها خود فعالیت هنری نداشته باشند ولی اخبار هنری را دنبال کنند و از آن صحبت کنند، همین می‌تواند در جهت‌گیری هنری فرزندشان مؤثر باشد.

وی ادامه داد: با نگاه کلی به جامعه می‌بینیم که شرایط بدتر شده، به عنوان نمونه در گذشته هنر خوشنویسی ارج و قرب بیشتری داشت و در تبلیغات از آن استفاده می‌شد اما الان حتی این هنر هم مورد ظلم واقع شده و خوشنوسی‌ها با برنامه‌های کامپیوتری انجام می‌شود.

فلاح گفت: نقش صدا و سیما را نیز نباید نادیده گرفت. وقتی رسانه‌های ما صرفاً از بازیگری و موسیقی به عنوان هنر یاد می‌کنند، دیگر هیچ تریبونی به هنرهای تجسمی نمی‌رسد.  توقع ما این است که هنرهای تجسمی همسوی سایر هنرهای ارزشمند کشور رشد کرده و به آن توجه شود.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار