گپی با دختران موفق

در سالروز ولادت حضرت معصومه (س) گفتگوی ما را با چند بانوی موفق در عرصه هنرهای تجسمی می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک روزهایی در تقویم هست که با مابقی روزها فرق دارد. روزهایی که مناسبت نام دارند و مزین شده‌اند به نام یکی از ائمه اطهار علیه‌السلام و هر سال پر می‌شوند از شادباش و تبریک.

ولادت حضرت معصومه (س) یکی از همان روزهاست. یکی از همان مناسبت‌های شادی که برای همه و به ویژه دختران رنگ و بوی دیگری دارد. روزی که نام گرفته است به نام تمامی دختران، همان‌هایی که رسمشان نجابت است و زندگی‌شان سراسر مهر و لطافت.

در خجسته سالروز ولادت حضرت معصومه (س) هم‌کلام شده‌ایم، با دخترانی از همین دیار که با هنر خو گرفته و آن را برای ادامه راه برگزیده‌اند. دخترانی از جنس حیا و هنرمندانی از تبار عشق.

انگیزه، هدف و تلاش فاکتور‌های موفقیت هستند

سیده مرجان میر‌خاتمی، هنرمند 22 ساله که در رشته نگارگری از دانشگاه نظام‌الملک فارغ‌التحصیل شده است، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از زمانی که کودک بودم علاقه خاصی به هنر داشتم و رفتم سراغ صنایع دستی بعد در دانشگاه این رشته را انتخاب کرده و همچنین با شرکت در کارگاه‌های استاد عظیم فلاح آن را به صورت حرفه‌ای دنبال کردم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 3 نمایشگاه انفرادی و بیش از 20 نمایشگاه گروهی داشته است، افزود: از مسیری که انتخاب کرده‌ام راضی‌ام و همین‌ راه را در آینده ادامه خواهم داد.

وی اظهار کرد: به نظر من نه‌ تنها یک دختر موفق بلکه انسان موفق کسی است که در ابتدا انگیزه داشته و سپس برای رسیدن به خواسته‌هایش از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

وی خاطرنشان کرد: همیشه برای بهترین بودن تلاش کرده‌ام و در مسیر هنری توجه ویژه‌ای به قرآن و ائمه اطهار داشته‌ام.

اخلاق محوری در هنر از اهمیت بسیاری برخوردار است

مریم خاصلی فارغ‌التحصیل هنرهای تجسمی از دانشگاه علم و فرهنگ تهران که 23 سال دارد، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هفت سال است که هنر را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنم و علاوه بر کار در زمینه‌ هنرهای تجسمی، به طراحی لوگو برای شبکه قرآن و همچنین دکور صحنه نیز مشغولم.

وی افزود: چندی پیش در نمایشگاه بین‌المللی قرآن یک اثر هنری را با شیوه اجرای متفاوتی ارائه کردم که بسیار مورد استقبال واقع شد.

به این ترتیب که کاغذ‌های رول شده که از قبل با نقاشی خط مزین شده بود را از سقف آویزان کرده و به سبکی نو در معرض دید عموم قرار دادم.

این هنرمند جوان ادامه داد: ما انسان‌ها به واسطه خطراتی که در درونمان نهادینه شده، زیبایی‌طلب هستیم و برای رسیدن به کمال و زیبایی مطلق ائمه اطهار را الگوی راه قرار داده و در همان مسیر گام برداریم.

وی گفت: به اعتقاد من اخلاق در هنر بهترین رکن است و یک هنرمند در هر سطحی باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

هنر انتها ندارد

نسرین کزازی، بانوی خوشنویس که در حال گذراندن دوره فوق ممتاز در انجمن خوشنویسان استان مازندران است، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به علاقه وافری که به هنر خوشنویسی داشتم جذب این وادی شدم و موفقیت در این عرصه را هدف خویش قرار دادم.

وی افزود: هنر انتها ندارد و اگر زمانی هنرمند احساس کند به نوک قله موفقیت رسیده، همان‌جا نقطه نزول وی است.

وی اظهار داشت: کسی که مسیر هنری را بر می‌گزیند، باید تلاش بسیار کند و تا جایی که امکان دارد در این مسیر پیشرفت کند.
 
این خوشنویس ادامه داد: تاکنون چندین جزء قرآن را به خط نسخ نوشته‌ام و در بسیاری از نوشته‌ها اسماء الهی و نام ائمه اطهار بویژه حضرت معصومه (س) را موضوع اصلی کار‌هایم قرار داده‌ام.

وی در پایان افزود: از این تریبون که در اختیار من گذاشته شده استفاده می‌کنم و از رسانه‌ها و دولت تقاضا می‌کنم بیشتر از خوشنویسی حمایت کنند. چرا که خوشنویسان موفق بسیاری در گوشه گوشه کشور آرام و بی‌صدا زندگی می‌کنند و دیده نمی‌شوند. در حالیکه اینان سرمایه‌های ملی هستند و باید بیشتر به آن‌ها بها داد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۲۰:۰۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
سودا
۱۹:۲۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
روزمون مبارک..........شمام بگین مبارک...
آخرین اخبار