خوشنویسی این بار در قالب مفهوم صلح، دوستی و آرامش در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درآمد.

هادی دربان حسینی خوشنویس نمایشگاه «صلح و سلام» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این نمایشگاه از جمعه 30 مرداد در فرهنگسرای نیاوران برگزار شده و تا میانه شهریور ادامه دارد.

وی افزود: در نمایشگاه صلح و سلام، حدود 33 اثر نستعلیق و خوشنویسی وجود دارد که با خوشنویسی لاتین توسط حسین‌پور محمدیان همراه است.

دربان حسینی در خصوص علت انتخاب این عنوان تصریح کرد: «صلح و سلام» برگرفته از مضمون جهانی جنگ  و خشونت و نیاز زمین ما به صلح و آرامش است؛ ما هم با دیدن انسان‌های بی‌گناهی که در جای جای دنیا در حال کشته شدن بابت این قضیه‌اند، بر آن شدیم تا چنین نمایشگاهی را با مفهوم صلح برگزار کنیم.

وی افزود: همچنین قصد داشتیم تا زبان هنر را با مفهوم روز ادغام کنیم‌، به همین دلیل از زبان شعر کشور خود و ادبیات بین‌الملل نیز استفاده کردیم تا بتوانیم این فضا را به درستی ابلاغ کنیم.

این هنرمند در خصوص محتوی اشعار انتخابی گفت: قسمتی از اشعار و مجلات براساس آیات قرآن‌، برخی مربوط به اشعار کهن ایرانی و همچنین تعدادی هم از شعرهای فرهنگ‌های دیگر با مضمون صلح انتخاب شده است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون در این نمایشگاه افرادی چون دکتر الهی قمشه‌ای، سهیل محمودی، کارگزار سفارت فرانسه، اساتید خوشنویسی و تعداد دیگری از شخصیت‌های فرهنگی و هنری حضور یافتنه‌اند و ما بعد از ایران در حال رایزنی با کشورهای آلمان و یا فرانسه هستیم تا این نمایشگاه را آنجا هم برگزار کنیم و البته قبل از این‌ها در کیش هم حاضر خواهیم شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار