امروز شاهد حضور چشمگیر جوانان در عرصه هنر هستیم

وقتی روی جوانان سرمایه‌گذاری می‌شود، این فرصت هست تا این تلاش‌ها به ثمر برسد و نتیجه بخشد.

مهسا تهرانی هنرمند مجسمه‌ساز در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نبود مبادلات پولی با خارج از کشور و تعاملات محدود، منجر به رکود اقتصاد هنر و کاهش خرید و فروش آثار هنری نسبت به 7، 8 سال پیش شده است.

وی افزود: سرمایه داخلی محدود است و باید با تعامل با سایر کشورها بستر را برای بهبود اقتصاد هنر فراهم ساخت. با نگاهی به حراجی‌های بین‌المللی می‌بینیم که در سالیان گذشته هنرمندان داخلی حضور پر رنگ‌تری در این حراجی‌ها داشتند. به تدریج این حضور کمرنگ‌تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: اتفاق مثبتی که در این سال‌ها در عرصه هنر افتاده، جوان‌گرایی است. فضا برای فعالیت جوانان بیشتر فراهم شده و جوان‌ها این فرصت را دارند که در حوزه هنر فعال باشند. وقتی روی جوانان سرمایه‌گذاری می‌شود، این فرصت هست تا این تلاش‌ها به ثمر برسد و نتیجه بخشد. به اعتقاد من هنرمندان پیشکسوت مسیر رشد و تعالی را طی کرده‌اند و در نهایت به خلاقیت، امضا و قیمت آثارشان رسیده‌اند که البته حفظ احترام این عزیزان و استفاده از تجربیات آنان موضوع غیرقابل انکاری است؛ اما باید به جوانان نیز میدان داد تا رشد کنند و در مسیر پیشرفت قرار گیرند.

وی یادآور شد: اگر به کشورهای شرقی پیشرفته مثل ژاپن و چین یا کشورهای اروپایی نگاه کنیم، می‌بینیم که در این حوزه تحقیقات گسترده‌ای دارند و کارها بر اساس نیاز بازار تولید می‌شوند. در کشور ما گاهی می‌بینیم که توجه به یک سبک مد می‌شود که به واسطه مطالعه نبوده و صرفا سلیقه‌ای است.

وی اظهار داشت: در بحث خرید و فروش آثار هنری، هم خریدار دولتی و هم خریدار عمومی هر دو به یک اندازه مطرح است. دولت می‌تواند متولی نمایشگاه‌ها و حراجی‌ها بزرگ باشد و در بخش خصوصی نیز باید شرکت‌ها و بانک‌ها به چرخه این اقتصاد کمک کنند و تا می‌توانند فاصله‌ای که این روزها بین مردم و هنرمندان افتاده را کم کنند.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار