جمعه دوم مرداد ٩٤، بيست و سومين دوره «صد اثر صد هنرمند» با حضور ١٦٠ هنرمند و ارائه نقاشى و مجسمه در گالرى گلستان آغاز به كار مى‌كند.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران  جوان؛ به گفته ليلى گلستان، مدير گالرى گلستان و طراح اين رويداد تابستانه، اين دوره از منظر عرضه آثار بسيار با كيفيت قابل توجه است؛ او تاكيد مى‌كند براى نائل آمدن به اين سطح از كيفيت بيش از هميشه سخت گيرى كرده و از بسيارى از متقاضيان شركت در اين دوره، عذرخواهى كرده است.

اين در حالى ست كه «صد اثر صد هنرمند» از سال ١٣٧١، هر مرداد ماه برگزار مى‌شود و قديمى‌ترين رويداد سالانه هنرهاى تجسمى ايران محسوب مى‌شود.

در اين دوره ١٧٨ اثر هنرى عرضه مى شود كه در كنار بزرگانى مانند سپهرى، محصص، لاشايى، مافى‌، احصايى‌، اعتمادى ... آثار چشمگيرى از جوانان با استعداد روى ديوار مى‌رود كه خريداران آثار هنرى را مشتاق خريد مى‌كند.

در همين باره ليلى گلستان مى‌گويد: " در اين دوره، پنج نقاش جوان را کشف کرده‎ام که کارهایشان فوق‎العاده است و قطعا پس از «صد اثر صد هنرمند» آنها را رها نخواهم کرد؛ از این هنرمندان تاکنون کاری دیده نشده و اینکه در این نمایشگاه معرفی می‏‌شوند برای من هم خوشحال‎کننده است."

از منظر قيمت، همچنان صد اثر صد هنرمند پيشتازى خود در ارائه آثار با قيمت هاى مناسب را حفظ كرده است، در بيست و سومين سال اين اتفاق با محوريت اقتصاد هنر، آثارى از ٢٠٠ هزار تومان تا ٢٥٠ ميليون تومان عرضه مى‌شود تا اقشار مختلفى از مردم توان خريد اثر هنرى اصل را بيابند. 

ارائه ٤٠ مجسمه از ديگر خصوصيات اين دوره است كه بيانگر رونق اقتصاد هنر در اين گونه هنرى است؛ به گفته گلستان اين بار از چندين مجموعه دار قريب به ٤٠ اثر براى فروش پذيرفته است كه آنها با هدف نوسازى مجموعه شان به اين اقدام معمول دست مى زنند؛ اين مجموعه داران پول حاصل از اين فروش را صرف خريد از هنرمندان جوان در همين رويداد خواهند كرد.

ليلى گلستان بسيار اميدوار است مانند همه ساليان گذشته ، مردم با استقبال شايان توجه از "صد اثر صد هنرمند" گامى بزرگ در جهت حمايت از هنر ايران بردارند.

بیست و سومین «صد اثر صد هنرمند» از دوم مرداد ماه در گالرى گلستان در دروس، خيابان كماسايى، پلاك ٣٤  آغاز و تا دومین روز شهریور ادامه خواهد داشت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار