نمایشگاه نقاشی گروهی «نقاش راوی» در گالری شیرین میزبان علاقه‌مندان است.

فربد مرشد‌زاده هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در نمایشگاه «نقاش راوی» آثار 18نقاش جوان 20 تا 30 سال روی دیوار گالری شیرین می‌رود. نقاشانی که تجربه نمایشگاهی چندانی ندارند و این اولین یا دومین نمایشگاه آن‌هاست.

وی افزود: نقاشانی که آثارشان در این نمایشگاه دیده می‌شود خیلی نامدار نیستند، البته گمنام هم نیستند که از بین آن‌ها می‌توان سها کبیری و امیر منفرد اشاره کرد که در این وادی اسم و رسمی کسب کرده‌اند.

مرشد‌زاده اظهار کرد: قبل از برپایی نمایشگاه طی چند جلسه توجیهی با این نقاشان درباره ارتباط بین ترکیب‌بندی و روایت صحبت‌ کردم و نگارگری و مکتب هرات را با آن‌ها به بررسی گذاشتم و دوره کردم.

این هنرمند خاطرنشان کرد: ما ایرانی‌ها ملتی هستیم که به قصه‌گویی علاقه داشته و قدمت شاعرانه داریم. حال اینکه این موضوع چطور و چگونه خود را در آثار یک هنرمند متجلی سازد به خلاقیت‌ وی بستگی دارد و در این نمایشگاه سعی شده که با بهره از این مهم نقاشان  روایتگر آثارشان باشند. به طور مثال فیگورها در نقاشی می‌توانند نقش روایتگر را ایفا کنند.

وی گفت: تکنیک کارها متفاوت است اما موضوع اصلی را من از سه سال پیش در «نمایشگاه راوی» که در گالری حنا برگزار شد پیگیری کردم و این روایتگری را در عاشقانه‌های ایرانی به تجربه نشستم. همچنین در نمایشگاه انفرادی‌ام با عنوان «رسالت» که در گالری گلستان برپا شد، روایتگری را ادامه دادم و اکنون در این نمایشگاه آن را بر عهده نقاشان جوان گذاشتم که اگر تمایل داشته باشند در آینده ادامه‌اش دهند.

گفتنی است «نقاش راوی» در گالری شیرین از 16 تا 28 مرداد پذیرای علاقه‌مندان است.




انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار