وزیر خارجه مصر گفت: قاهره بر اهمیت تحقق صلح و ثبات در خاورمیانه و اجرای دقیق توافقنامه هسته‌ای ایران تاکید دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الحدث در خبری فوری گزارش داد: «سامح شکری» وزیر امورخارجه مصر در کنفرانس خبری مشترک با «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما بر لزوم یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه و حفظ یکپارچگی ارضی این کشور  تاکید کردیم.

وی گفت: ما در این دیدار درباره توافق هسته‌ای ایران و کشورهای غربی گفتگو کردیم و مصر بر اهمیت تحقق صلح و ثبات در خاورمیانه و اجرای دقیق این توافقنامه و ممانعت از گسترش تسلیحات هسته‌ای در کشورها تاکید کرد.

شکری افزود: "برای "جان کری" اشتیاق شدید مصر نسبت به رعایت حقوق بشر را خاطر نشان کردم و با یکدیگر همکاری مشترک به منظور مبارزه با گروه‌های تروریستی را بررسی کردیم."

وزیر خارجه مصر در پایان اعلام کرد: "بر اعمال راه حل سیاسی در یمن تاکید داریم و با "کری" در خصوص ضرورت ایجاد راه حلی سیاسی در سوریه اتفاق نظر داریم."

"جان کری" نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: "تنها هدف تروریسم ایجاد آشوب است. مقابله با تروریسم نیز از طریق فرایند سیاسی جامع ممکن خواهد بود؛ از حمایت مصر از ائتلاف بین المللی علیه داعش استقبال می کنم. تروریست ها باید برای محامه به دادگاه تحویل داده شوند."

"کری" افزود: "انکار حقوق‌بشر افراط‌گرایی را تقویت می‌کند. موفقیت جنگ با تروریسم به اعتماد میان دولت ها و ملت ها بستگی دارد."

وزیر خارجه آمریکا در بخشی دیگر از سخنان خود مدعی شد: "واشینگتن و قاهره مشارکت ایران در بی‌ثباتی‌های منطقه را درک می‌کنند."

او افزود: "با مقامات مصر موضوع حقوق بشر و اصلاح پلیس را بررسی کردیم."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار