پیشنهاد اسکان فلسطینیان در پورتوریکو از سوی ترامپ

یکی از نامزدهای جمهوریخواه آمریکا در پیشنهادی خواستار آن شد تا برای حل مسئله فلسطین، فلسطینیان در جزیره پورتوریکوی آمریکا اسکان داده شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سمای فلسطین، "دونالد ترامپ" بازرگان آمریکایی و نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، پیشنهاد داد فلسطینیان به جزیره پورتوریکوی آمریکا منتقل شوند و فلسطینیان در مقابل، از سرزمینشان چشم پوشی کنند. این طرح  که به (راه حل ترامپ) معروف شده است در کنفرانسی خبری که این بازرگان آمریکایی در منهتن برگزار کرد مطرح شد.

براساس این طرح، امریکا  باید هزینه اسکان چهار میلیون فلسطینی ساکن کرانه باختری و نوار غزه را فراهم کند، این اسکان باید برای فلسطینیان رایگان و هم زمان همراه با آموزش مشاغل و تضمین روند طبیعی زندگی در این جزیره باشد.

ترامپ می گوید: مساحت پورتوریکو  از کل مساحت کرانه باختری رود اردن و نوار غزه 1000 مایل مربع بیشتر است و از نظر حاصل خیزی نیز حاصلخیزتر از فلسطین است ضمن اینکه مهاجرت میلیون ها نفر به این جزیره سبب رشد اقتصادی این منطقه خواهد شد.

به موجب این پیشنهاد برخلاف ساکنان اصلی پورتوریکو، ساکنان جدید این جزیره اگر زندگی در این جزیره را نپسندند مجوز مهاجرات به آمریکا را نخواهند داشت و اگر به آمریکا مهاجرت کنند با آنان مثل مهاجران غیر قانونی مکزیکی برخورد می شود.

در غزه جدید که بر اساس طرح ترامپ در دومین جزیره بزرگ جهان تشکیل خواهد شد مناطق جغرافیایی بر اساس نقشه مورد نظر پورتوریکو طراحی خواهد شد. در این نقشه ساخت مراکز تفریحی و گردشگری قابل توجه است.

طرح ترامپ با واکنش منفی فرماندار پورتوریکو روبرو شده است. فرماندار این طرح را نژاد پرستانه خواند و گفت:« نمی خواهیم در سرزمین خود در اقلیت باشیم.»

محمود عباس نیز به این طرح واکنش نشان داد و در جملاتی طنز گونه خطاب به ترامپ نوشت:« از مردی کهنسال  مثل تو باید عبرت بگیریم اما گویی استفاده زیاد از رنگ مو و قرص های جنسی، عقلت را زایل کرده است.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار