نگرانی آمریکا درباره تبدیل شدن چین به دومین قدرت دریایی جهان

آمریکا نگران افزایش توانمندی‌های نیروی دریایی چین و تبدیل شدن این کشور به دومین قدرت بزرگ جهان در این بخش است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک نیوز، «مایکل مک‌دویت،» دریادار سابق نیروی دریایی آمریکا و عضو ارشد «مرکز تحلیل‌های دریایی» (سی ان اِی)، در مقاله‌ای که در همایش دو روزه این مرکز ارائه داد، با اشاره به گسترش توانمندی‌های پکن در بخش دریایی، پیش‌بینی کرده است نیروی دریایی چین تا سال 2020 به نمونه کوچکتری از نیروی دریایی آمریکا تبدیل شود.   

ظرفیت‌های نیروی دریایی «ارتش آزادی‌بخش خلق» چین در 5 سال آینده از بسیاری از کشورها پیشی خواهد گرفت؛ این کشور ناوهای هواپیمابر بیشتری نسبت به کل ناوهای هواپیمابر هند و انگلیس در اختیار خواهد داشت و تعداد زیردریایی‌های هسته‌ای آن بیشتر از زیردریایی‌های هسته‌ای یکی از کشورهای فرانسه یا انگلیس خواهد بود. تعداد ناوشکن‌های نیروی دریایی این کشور نیز برابر با تعداد کل ناوشکن‌های کشورهای جهان منهای آمریکا خواهد بود.   
  
مک‌دویت با این حال با ادعای اینکه زیردریایی‌های آمریکا همچنان به عنوان عامل اصلی برتری بی‌چون و چرای نیروی دریایی این کشور باقی خواهند ماند، افزود واشینگتن برای اطمینان از افزایش نگرانی‌های پکن درباره قدرت نیروی دریایی آمریکا، همچنان نیاز دارد زیردریایی‌های بیشتری بسازد. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار