بر اثر رانش زمین، آتش سوزی و باران های سیل آسا در چندین ایالت هند، دست کم 100 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، منابع رسمی هند روز دوشنبه اعلام کردند: بر اثر رانش زمین، آتش سوزی و باران های سیل آسا در چندین ایالت این کشورف به ویژه در ایالت بنگال غربی، دست کم 100 نفر جان خود را از دست دادند.

بنا به اعلام منابع یادشده، باران‌های شدید و بی وقفه در چندین منطقه هند از جمله ایالت های گجرات، راجاستان، بنگال غربی و اودیشا که در مجاورت بنگال غربی قرار دارد، زندگی بیش از هشت میلیون تن از ساکنان هند را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

وزارت کشور هند با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در دو روز گذشته بر اثر بارا‌نهای سیل آسا و رانش زمین دست کم 48 نفر در ایالت بنگال غربی کشته شدند. در همین مدت بیست و هشت نفر نیز در ایالت راجاستان و پنج نفر دیگر در ایالت اودیشا به علت جاری شدن سیل یا رانش زمین جان خود را از دست دادند.

به گفته منابع وابسته به وزارت کشور هند،  بیش از بیست نفر در ایالت مانیپور در شمال شرقی این کشور در روزهای شنبه و یکشنبه در چندین مورد رانش زمین که تحت تاثیر بارانهای شدید اتفاق افتاد،  جان باختند. 

گردباد کومن در خلیج بنگال نیز در ایالت بنگال غربی و اودیشا منجر به بارندگیهای شدیدی شد که در صدها روستا سیل به راه انداخت و دهها هزار تن از ساکنان این دو ایالت را آواره کرد.

مقامات محلی هند تلاش می کنند افرادی را که به علت رانش زمین یا سیلاب گرفتار شده اند، نجات دهند و سرپناههای موقت برای افراد آسیب دیده و آواره بر پا کنند. دولت هند از نیروهای ارتش خواسته است در عملیات امداد و نجات در مناطق سیل زده شرکت کنند.

ساکنان بیشتر بخش‌های ایالت راجاستان در روزهای گذشته شاهد بارندگی‌های شدید بوده اند و مقامات اوضاع کنونی این مناطق را "حاد" توصیف کرده اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار