تصمیم‌گیری درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 یکی ازچالش‌های پیش‌روی نمایندگان آمریکا پس از تعطیلی 5 هفته‌ای کنگره است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، قانونگذاران آمریکا برای تعطیلات 5 هفته‌ای کنگره، عازم شهرهای خود خواهند شد، اما در بازگشت به «واشینگتن،» 5 چالش جدی در انتظار آنها است. یکی از این چالش‌ها بررسی متن «برجام» (توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5) است. چالش‌های دیگر بررسی بودجه دولت، افزایش سقف بدهی‌ها، اصلاحات حقوق کیفری و بودجه معابر عمومی است.  

مجادله‌های سیاسی چند ماهه بر سر توافق هسته‌ای ایران، پس از سپری شدن تعطیلات کنگره به اوج خود خواهند رسید. نمایندگان آمریکا پس از بازگشت از تعطیلات، کمتر از دو هفته برای بررسی برجام زمان دارند و در تاریخ 8 سپتامبر (17 شهریور) درباره تصویب یا رد این توافق رأی‌گیری خواهند کرد. 

کاخ سفید تلاش همه‌جانبه‌ای را برای جلب حمایت نمایندگان دموکرات کنگره به منظور جلوگیری از ابطال احتمالی وتوی اوباما بوسیله مخالفان تصویب متن توافق هسته‌ای آغاز کرده‌ است. مقامات دولت آمریکا فردا (دوشنبه) اطلاعات طبقه‌بندی‌شده نهایی خود را به «کمیته روابط خارجی سنا» تحویل خواهند داد. 

نمایندگان مخالف توافق هسته‌ای در تعطیلات 5 هفته‌ای ماه اوت (مردادماه) تمام تلاش خود را برای رد آن به کار خواهند بست. تحت فشار قرار دادن نمایندگان دموکرات از جمله سناتور دموکرات «چاک شومر،» رئیس احتمالی آینده مجلس، از برنامه‌های جمهوری‌خواهان افراطی مخالف تصویب توافق هسته‌ای است. یک گروه  وابسته به «کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی» نیز از طریق آگهی‌های تلویزیونی از حامیان خود می‌خواهد به قانونگذاران کنگره برای رد این توافق فشار بیاورند.

نمایندگان کنگره پیش از شروع تعطیلات با به تعویق انداختن رسیدگی به بسیاری از مسائل تا سپتامبر 2015 (شهریور) برنامه کاری بسیار فشرده‌ای را پس از بازگشت از تعطیلات خواهند داشت. احتمال دارد رسیدگی به این چالش‌ها و دعواهای سیاسی در کنگره تا انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا به درازا بکشد. در این صورت، برنامه‌های «میچ مک‌کانل،» رهبر اکثریت جمهوری‌خواه کنگره، برای تصاحب بیشترکرسی‌ها بوسیله جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی به خطر خواهد افتاد.



انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۲۰:۱۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
به فرموده رهبرمعظم انقلاب اسلامی در تمدن اسلامی مردم خودرامدیون عامه مردم میدانندوکشورهاآرامش روحی بدست آورده اندوتفنگ فروشها....که فقط بدنبال کسب درآمدهستندناراحتندمشهوداست
آخرین اخبار