دادگاه رسیدگی به شکایت اپل از سامسونگ، کاهش 40 درصدی از مبلغ جریمه شرکت کره‌ای را بررسی می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ دادگاه جنجالی شکایت اپل از سامسونگ در نهایت به سود شرکت آمریکایی رای داد؛ اما در هر نوبت جلسه تجدید نظر این دادگاه، مبلغ قابل توجهی از جریمه سامسونگ کاسته می‌شود.

در جدیدترین حکم تجدید نظر شکایت اپل از سامسونگ به دلیل نقض حق ثبت اختراع، احتمالا 40 درصد دیگر از مجموع جریمه 930 میلیون دلاری شرکت کره‌ای کم می‌شود. به نظر می‌رسد مقامات شرکت اپل نارضایتی چندانی از این موضوع ندارند زیرا معتقد هستند احترام به حق ثبت اختراع آنها دارای ارزشی بالاتر است.

در بیانیه شرکت سامسونگ نیز آمده است: ما از رعایت اصول اخلاقی در تولید محصولاتمان اطمینان کامل داریم. تا به حال سعی نکردیم محصولی را با تقلید از دیگر نمونه های هوشمند موجود در بازار به دست مشتریان برسانیم، به همین دلیل تا آخرین لحظه برای اثبات بی‌گناهی سامسونگ مبارزه خواهیم کرد.

اعلام خبر بازنگری در مبلغ جریمه سامسونگ و احتمال کاهش 40 درصدی آن، ارزش هر سهم این شرکت را در معاملات بازار بورس سئول 2.6 درصد افزایش داد.

دادگاهی آمریکایی در سال 2012 (1390) ابتدا سامسونگ را به پرداخت 1.05 میلیارد جریمه محکوم کرد. پس ازاعتراض کمپانی کره ای، دادگاه دوم مبلغ جریمه را به 929.8 میلیون دلار کاهش داد. همچنین سامسونگ اجازه یافت با وجود نقض ثبت اختراعات اپل، محصولات خود مرتبط با این نقض حقوقی را همچنان در آمریکا به فروش رساند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار