کارگردان تئاتر گفت: «دژاوو» به روابط میان انسان‌ها و تنهایی آنان در جهان امروز اشاره دارد.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران نمایش "دژاوو" به کارگردانی "مسعود دلخواه" و براساس اقتباسی از اثر "ناکجا آباد" نوشته "هارولد پینتر" از تاریخ 20 اردیبهشت تا 25 خرداد هر شب ساعت 20:30 بر روی صحنه سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر می‌رود. 

زنگ نمایش دژاوو با حضور هنرمندان در مراسم افتتاحیه 20 اردیبهشت به صدا در می‌آید و نمایش برای تماشاگران عام از 21 اردیبهشت به روی صحنه می‌رود. 

مسعود دلخواه در خصوص مضمون و محتوا اثر گفت: مضمون کلی "دژاوو" مربوط به روابط میان انسان‌ها و تنهایی آنان در جهان امروز و احساس نا امنی موجود در روابط فردی  است "دژاوو" گذر میان حال و گذشته است. 

وی در مورد علت انتخاب نام اثر اظهار داشت: در متن اصلی به "دژاوو" حالتی که شخص احساس می‌کند چیزی را که الان در حال رخ دادن است، قبلا تجربه  کرده اشاره کوتاهی  می‌کند و من این مفهوم را در طول کار گسترش داده‌ام. 

کارگردان "دژاوو" در خصوص انتخاب بازیگران بیان کرد:  این اثر نسبت به دیگر آثار "هارولد پینتر" از  متن دشوارتری برخوردار است و به طبع حضور بازیگران حرفه‌ای و با تجربه را نیاز داشت چند کاندید برای هر نقش وجود داشت که در نهایت با این گروه از بازیگران به توافق رسیدیم. 

گفتنی است در بیست‌ و هفتمین جشنواره تئاتر فجر نمایشنامه این اثر البته با اندکی تغییرات با نام "از این جا تا ابدیت" به عنوان متن برگزیده شناخته شد. 

بازیگران: "فرخ نعمتی"، "سیامک صفری"، "رحیم نوروزی"، "بیژن زرین" ، طراح صحنه و لباس: فاطمه زعفرانی ، آهنگساز: فرشید قاسمی ، صدا و افکت: استودیو ساین ، گروه کارگردانی: مازیار ملکی- صادق حیدری ، منشی صحنه: میلاد آذرم ، مدیر صحنه: یاسمین بیگ‌زاده 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار