گزارش/ دست‌چینی از خبرهای دفاعی- امنیتی هفته؛

از سیاسی‌کاری عده‌ای برای توافق پشت صحنه با آمریکایی‌ها تا گذراندن تست نهایی بالگرد "هما"

در مرور اتفاقات مهم عرصه دفاعی- امنیتی کشور در طول هفته‌، مهم‌ترین اخبار به بالگرد "هما" و مراحل نهایی تست آن مربوط می‌شود.

////////////////////به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:

رئیس سابق دستگاه اطلاعات ترکیه در حالی استعفای خود را اعلام کرده که شکست تاکتیک‌هایش در پرونده "سوریه" (مانند رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان سعودی) در این استعفا بی‌تأثیر نبوده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: زمانی که داعش در عراق شروع به اقدامات تروریستی کرد هیچ کشوری همانند ایران با قاطعیت به کمک ملت عراق برای نابودی داعش نشتافت.

سناتور آمریکا‌یی گفت: امروز می‌بینیم که حزب‌الله‌ قوی‌تر از چند سال گذشته بوده و امنیت اسرائیل را به خطر انداخته‌ و با وجود تلاش‌ها نتوانستیم اقدامی برای تضعیف حزب‌الله‌ انجام دهیم.

رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش با بیان اینکه راهپیمایی 22 بهمن نمایش اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان است گفت: هر زمان تهدیدها علیه ایران اسلامی بیشتر بوده، حضور حماسی مردم در صحنه پررنگ‌تر شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که رهبری انقلاب اسلامی با تأکید بر تک مرحله‌ای بودن توافق هسته‌ای تشخیص بسیار حساس و درستی دادند، گفت: سیاسی‌کاران می‌خواستند پشت صحنه یک توافقاتی با آمریکایی‌ها داشته باشند.

وزیر دفاع گفت: هر چه که داریم در سایه تفکر بسیجی بوده و هر آنچه که می‌خواهیم در گرو تفکر بسیجی است و به میزانی که گسترش و نفوذ نظام افزایش می‌یابد به همین میزان خشم دشمنان برانگیخته شده است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد انتخابات و عدم ورود نیروهای مسلح به گروه‌ها، جریانات و احزاب سیاسی گفت: این موضوع مسئله جدیدی نیست و همواره مدنظر نیروهای مسلح بوده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پیروزی ملت یمن از درخشان‌ترین پیروزی‌های آزادی‌خواهان در دهه‌های اخیر است و خلوص پیروزی و نوع مردمی بودن آن را از فرار کشورهای شیطان صفت و تعطیلی سفارت‌خانه‌هایشان می‌توان فهمید.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: داعش با جنایت‌ها و خیانت‌هایی از قبیل سناریوهای ترور و برخورد با شخصیت‌های برجسته مبارز عراقی که با هدف خارج کردن آن‌ها از صحنه مبارزه انجام داده، نمی‌تواند صحنه مبارزه را به نفع خود تغییر دهد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش گفت: با رادار "سپهر" ما دشمن را در دوردست هم رصد و هم مراقبت می‌کنیم و این شامل کشورها و هدف‌های تحت برد این رادار می‌شود.

رئیس هلیکوپتر سازی شرکت "پنها" (پشتیبانی و نوسازی هلیکوپترهای ایران) گفت: بالگرد ملی به نام "هما" ساخته شده و به پرواز درآمده و مراحل تست نهایی خود را می‌گذراند.

معاون منابع انسانی وزارت دفاع گفت: پیشرفت‌هایی که حزب‌الله در زمینه‌های مختلف از جمله موشکی به دست آورده هیمنه صهیونیست‌ها را درهم شکسته و سیستم‌های ضد هوایی ادعایی صهیونیست‌ها با یک پهپاد متوسط مختل شد.

مقامات غربی همواره از اهرم قدرت برای تهدید "ایران" استفاده کرده‌اند اما ملت بزرگ "ایران" هیچ‌گاه مرعوب دشمن نشده است و مسئولین پاسخ لازم را داده‌اند، لذا جمهوری اسلامی ایران توان دفاع از خود را دارد.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: در دوران دفاع مقدس نیروی هوایی ما هر کاری لازم بود انجام داده است و اگر درگیری نظامی دیگری رخ دهد نیروی هوایی قدرت خود را مانند دفاع مقدس نشان خواهد داد.

مسئول دفتر ارتباطات نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران در بحث دفاعی بسیار مقتدر است و به نقطه‌ای رسیده‌ایم که فکر تجاوز هم به ذهن دشمن نمی‌رسد و حرکت به سوی پیشرفت پایدار ادامه دارد.

فرمانده لشکر 31 عاشورا در عملیات والفجر8 گفت: در کل تاریخ جنگ در عملیات والفجر8 رزمندگان اطلاعات عملیات سپاه به نحو احسن وظیفه خود را انجام دادند.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) آجا گفت: همه تحولات منطقه اعم از سیاسی و نظامی رصد می‌شود و بر اساس آن در راهکار، راهبرد و تاکتیک‌های ما اثرگذار است.

دشمن در این عملیات از راکت آلوده به گاز خردل استفاده کرد که منجر به شهادت 90 نفر از رزمندگان شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار