گزارش دفاعی امنیتی در هفته‌ای که گذشت/

از رونمایی رادارهای "کیهان" و "آرش" تا خنثی‌سازی حمله به پاسگاه سراوان

در این هفته دو اتفاق مهم از جمله رونمایی از دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا تا خنثی‌سازی حمله به پاسگاه سراوان را داشتیم.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:

در هم شکستن حمله اشرار و تروریست‌های مسلح به پاسگاه مرزی در سراوان


روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از درهم شکستن حمله اشرار و تروریست‌های مسلح به یک پاسگاه مرزی در منطقه سراوان خبر داد.

سرهنگ صفرعلی موسوی فرمانده حفاظت هواپیمایی شد

با حکم سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه، سرهنگ صفرعلی موسوی به‌عنوان فرمانده حفاظت هواپیمایی معرفی شد.

حجت الاسلام آل هاشم: اقتدار نیروهای مسلح در سایه رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا شکل گرفته است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اقتدار نیروهای مسلح که نشأت گرفته از روحیه جهادی و خودباوری در بین کارکنان است در سایه رهنمودها و توجهات جدی فرماندهی معظم کل قوا شکل گرفته است.

سردار جزایری: غربی‌ها صلاحیت صحبت درباره حقوق بشر ایران را ندارند

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به عملکرد آشفته غربی‌ها در عرصه رعایت حقوق انسان‌ها گفت: غربی ها‌ صلاحیت ندارند درباره حقوق بشر ایران صحبت کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم: کارکنان ارتش شکرگزار نعمت سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که در جمع کارکنان این سازمان گفت: یکی از افتخارات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، خدمت در لوای ولایت فقیه و نایب برحق امام زمان (عج) امام خامنه‌ای عزیز می‌با

سردار شریف: نماز شکر پاسداران انقلاب به شکرانه سلامتی مقام معظم رهبری


مسوول روابط عمومی سپاه از شکرگزاری پاسداران انقلاب اسلامی به‌پاس سلامتی رهبر معظم انقلاب خبر داد.

سردار هوش‌السادات: سپاه پاسداران باید در نهادینه‌سازی اصلاح الگوی مصرف پیشگام باشد

معاون مهندسی سپاه پاسداران گفت: طرح مجاب گام نخست ایجاد یک حرکت فراگیر، علمی و منطقی است و ادامه مسیر در این راستا مستلزم حفظ و گسترش اراده جمعی و پیگیری مجدانه مسوولین امر و نمایندگان انرژی در سپاه پاسداران است.

سردار نقدی: درس غزه درس دزفول است / توهم دشمنان از ارسال نیرو و سلاح به عراق توسط جمهوری اسلامی ایران

رئس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دشمنان جمهوری اسلامی این گونه القا می‌کنند که ایران نیرو و سلاح به عراق آورده است در صورتی که به هیچ عنوان این گونه نیست.

سردار نقدی: کشور ما امروزه در حوزه نظم نوین بین‌المللی حرفی برای گفتن دارد/ نبرد غزه عبرتی برای ساز‌ش‌کاران است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نبرد غزه درس بزرگی برای همه آزادی‌خواهان و عبرتی برای همه ساز‌ش‌کاران است

سردار جزایری: آمریکا به خواست مردم یمن احترام بگذارد

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تحولات یمن و رفتار آمریکایی‌ها گفت: آمریکا از اقدامات دوگانه در یمن خودداری کند و به خواسته‌های مشروع مردم این کشور احترام بگذارد.

امیر سرتیپ علی غلامی: نگاه فرمانده معظم کل قوا نسبت به ارتقای سطح توان پدافندی کشور متمرکز است


مشاور فرماندهی رهبر معظم انقلاب گفت: از همان روزهای اول پایان جنگ بر مقام معظم رهبری محرض شده بود که ما نیازمند پدافند هوایی فراتر از آنچه که بود هستیم و تاکید ایشان بر تشکیل قرارگاه پدافند هوایی به گونه‌ امروز بود و نگاه فرمانده معظم کل قوا نسبت به ارتقای سطح توان پدافندی کشور متمرکز شد.

امیر اسماعیلی: سپاه پاسداران بازویی توانمند در کنار نیروهای مسلح برای مبارزه تن به تن/ پدافند و نیروی هوایی دو برادر برای دفاع از این مرز و بوم هستند

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: سپاه پاسداران امروز یک بازوی توانمند در کنار سایر نیروهای مسلح برای مبارزه تن به تن است و یکی از مأموریت‌های پدافند هوایی خاتم‌الانبیا کمک به هواپیماهای در حال اضطرار است.

امیر اسماعیلی: هواپیمای ناتو با کمک جنگنده‌های نهاجا بر زمین نشانده شد/ خلبان خطای خود را پذیرفت

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: هواپیمای متعلق به ناتو با کمک جنگنده‌های نیروی هوایی بر زمین نشانده شد.

کشف ۲۵۰هزار لیتر گازوئیل قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه

در جریان عملیات گشت و شناسایی ناوگروه پایگاه دریایی امامت نیروی دریایی سپاه، محموله ۲۵۰هزار لیتری سوخت قاچاق در مسیر انتقال به سومالی شناسایی و توقیف شد.

سردار کوثری : مردم کرانه باختری هم روزی پیروز خواهند شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که مردم فلسطین در غزه موفق به پیروزی در مقابل رژیم صهیونیستی شدند روزی مردم فلسطین هم در کرانه باختری این پیروزی را خواهند دید.

معاون قرارگاه پدافند هوایی: عدم ارائه طرح پروازی صحیح باعث فرود هواپیمای اماراتی شد + جزئیات فرود

معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) علت فرود هواپیمای شرکت اسکای دوبی امارات در فرودگاه بندر عباس را تشریح کرد.


امیر اسماعیلی: پدافند هوایی از همه ظرفیت‌های کشور در جهت دفاع مقتدرانه استفاده می‌کند

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: امروز پدافند هوایی ۶۰ سال سابقه و تجربه دارد و از همه ظرفیت‌های موجود جهت دفاع مقتدرانه از کشور استفاده می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه: چالش اصلی تمدن بشری خروج از محور ولایتمداری است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران مرزبندی با جریان خواص غیر‌خودی را از اصول حاکم بر ولایتمداری برشمرد و گفت: حکومت ما حکومت دینی است و باید در مسند آن کسانی باشند که گوشت و پوست و خونشان با ولایت فقیه عجین شده باشد.

سردار شعبانی: صهیونیست‌ها اگر جرات دارند حمله کنند/ لانچرهای ایران آماده‌اند/ ماجرای سوال خبرنگار آمریکایی از سرلشکر جعفری

معاونت عملیات قرارگاه ثارالله تهران بزرگ گفت: همیشه صدای بلند نشانه گاز نگرفتن است، اما صهیونیست‌ها اگر جرات دارند حمله کنند، لانچرهای ایرانی آماده‌اند.

سردار دهقان: ایران در اوج اقتدار در صحنه جهانی قرار دارد/با تمام توان از لبنان حمایت می‌کنیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه امروز ملت و نظام سیاسی ما در اوج اقتدار در صحنه جهانی قرار دارد، گفت: امروز دامنه نفوذ جمهوری اسلامی ایران از مرزهای جغرافیایی پیرامونی گذشته است.

امیر سرتیپ حاتمی: موشک‌های بالستیک ایران با قابلیت نقطه‌زنی نابود‌کننده مواضع دشمن در دریا و خشکی

جانشین وزیر دفاع با اشاره به اقتدار ایران در حوزه موشکی گفت: پیام این اقتدار این است که هر نقطه تهدیدکننده‌ای در دریا و خشکی را منهدم کرده و دشمن را از مرزهای جمهوری اسلامی ایران دور خواهیم کرد.

لاریجانی: شیپور درگیری‌های بین‌المللی نواخته شده است/ نیروهای مسلح برای کشور و منطقه امنیت‌ساز هستند

رئیس مجلس در جمع کارکنان منطقه دوم دریایی ارتش در بوشهر تاکید کرد: فکر نمی‌کنم کسی جرأت درگیری با ایران را داشته باشد، نیروهای مسلح هم برای کشور و هم برای منطقه امنیت‌ساز هستند.

توسط ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش صورت گرفت: دفع حملات پیاپی دزدان دریایی به نفتکش ایرانی/ آغاز حملات سازمان یافته دزدان دریایی به کشتی‌های تجاری ایرانی

با رشادت کارکنان ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش حملات پیاپی و سازمان یافته دزدان دریایی به یک فروند نفتکش ایرانی ناکام ماند.

حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی: انهدام پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی نماد اقتدار و آمادگی‌های دفاعی نیروی هوا فضای سپاه


نماینده ولی فقیه در سپاه طی پیامی به فرمانده نیروی هوا فضای سپاه، رهگیری و انهدام پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی را نماد اقتدار و آمادگی‌های دفاعی این نیرو دانست.

سردار جلالی: پدافند عامل و غیرعامل اولویت اصلی کشور است/ هیچ ملتی بدون داشتن قدرت دفاعی پابرجا نمی‌ماند

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیا اینکه پدافند اعم از عامل و غیرعامل اولویت اصلی کشور است، گفت: هیچ ملتی بدون داشتن قدرت دفاعی پابرجا نمی‌ماند و موضوع دفاع یک امر واجب دینی و استراتژیک است.

امیر حاتمی: تجهیز تمام شناورهای نیروی دریایی به سیستم‌های جنگال و سامانه‌های پیشرفته موشکی/ نابود‌ی مواضع دشمن در دریا و خشکی


جانشین وزیر دفاع با اشاره به اقتدار ایران در حوزه موشکی گفت: پیام این اقتدار این است که هر نقطه تهدیدکننده‌ای در دریا و خشکی را منهدم کرده و دشمن را از مرزهای جمهوری اسلامی ایران دور خواهیم کرد.

گزارش/پرنده‌های متخاصم در چنگال پدافند هوایی کشور
رادار کیهان، طرح هادی، رادار آرش2 و سامانه تلاش3 وارد شبکه یکپارچه پدافندی کشور شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار