گزیده‌ای از مهمترین اخبار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران در هفته‌ای که گذشت را مرور می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ مهم‌ترین عناوین خبری حوزه دفاعی امنیتی در هفته گذشته به شرح زیر است:

خرمشهر آزاد شد/ پیروزی عملیاتی که امنیت و ثبات بصره را به خطر انداخت

بعد از پایان مرحله سوم عملیات "الی بیت المقدس" همگان می‌پنداشند ایرانیان فتح خرمشهر را به بعد موکول کرده و برای اثبات ادعاهای خود توقف عملیات را در محور شلمچه ـ خرمشهر گوشزد می‌کردند غافل از اینکه فرماندهان و مسئولان با نهایت جدیت به تدارک حمله می‌پرداختند.

امیر صباحی فرد: پدافند هوایی در عملیات بیت‌المقدس با احداث 3 سایت موشکی منطقه نبرد را برای دشمن ناامن کرد

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: پدافند هوایی درعملیات غرور آفرین بیت‌المقدس با احداث سه سایت موشکی به نام‌های بدر، خیبر و تبوک و ایجاد سایت های متعدد توپخانه‌ای آسمان منطقه نبرد را برای دشمن ناامن کردند.

عراقچی: ایستادگی تمام‌قد ظریف در برابر اروپاییان/ پذیرش ادامه غنی‌سازی و پابرجا ماندن اراک و فردو از مفاد توافق در ژنو بود

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در همایش سراسری هادیان سیاسی سپاه گفت: غربی‌ها در توافق ژنو پذیرفته اند که غنی‌سازی ادامه یابد، راکتور اراک با فرمول ترکیبی کار کند و تاسیسات فردو پابرجا بماند.


وزرای دفاع ایران و پاکستان خواستار مبارزه مشترک با تروریسم شدند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان روز جمعه در حاشیه سومین نشست بین‌المللی امنیت در مسکو با خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان دیدار کرد و دو طرف خواستار مبارزه مشترک با تروریسم شدند.

فرمانده سپاه پاسداران: جنگ امروز بر سر عقیده‌هاست/ سپاه در کنار مردم پشتیبان ولایت است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشخصه نیروهای سپاه را مردمی بودن دانست و گفت: سپاه در کنار مردم پشتیبان ولایت است.


ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش به بوشهر بازگشت

ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اعزامی به پاکستان پس از یک ماه، روز شنبه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر به بوشهر بازگشت.

"سردار سرلشکر سید یحیی صفوی" در گفتگوی ویژه خبری: ایران خواستار صلح و امنیت بین‌المللی بر مبنای عدالت است/ جمهوری اسلامی با قدرت بالای اطلاعاتی دشمن را مدام رصد می‌کند + فیلم و تصاویر

"روند آزادسازی خرمشهر" شب گذشته - سوم خرداد ماه - در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "سردار سرلشکر سید یحیی صفوی" دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سردار خوشنواز در نشست خبری اعلام کرد؛ ناشناخته بودن ظرفیت‌های تجهیزاتی و عملیاتی "سپاه حفاظت" برای دنیا/ اجرای بیش از 90 هزار ماموریت در سال 92


فرمانده سپاه حفاظت انصار المهدی(عج) در نشست خبری از اجرای بیش از 90 هزار ماموریت موفق توسط سپاه حفاظت انصار المهدی(عج)در سال 92 خبر داد.


رونمایی از 2 سامانه "فکور" و "رسول" در قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌ الانبیاء (ص)

مراسم رونمایی از سامانه‌های فرماندهی و کنترل هوشمند "فکور" و سامانه ارتباط رادار "رسول" با حضورامیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافندهوایی و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری انجام شد.


کسب رتبه برتر استقرار نظام مدیریت بهره‌وری توسط وزارت دفاع


در پنجمین دوره نظام ارزیابی ملی ۱۴۰۴ که توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور برگزار شد، وزارت دفاع موفق شد رتبه برتر و نخست استقرار نظام مدیریت بهره‌وری کشور را کسب کند.

امیرسرتیپ اسماعیلی در جمع خبرنگاران تشریح کرد؛ جزییات سامانه‌های صددرصد بومی فرماندهی و ارتباطی پدافند هوایی


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا درباره مشخصه‌های سامانه‌های جدید فکور و رسول گفت:اولین امکان این سامانه‌ها تسریع در زمان است و این زمان با استفاده از سیستم‌های فکور و رسول که در دست تولید انبوه داریم به کسری از ثانیه‌ها تبدیل خواهد شد.


سردار دهقان: ظرفیت موشکی ایران مذاکره‌بردار نیست/ رسیدگی به خلع سلاح کامل هسته‌ای و شیمیایی رژیم صهیونیستی بعد از مسئله هسته‌ای

وزیر دفاع در پاسخ به اظهارات چاک هیگل وزیر دفاع امریکا درخصوص رسیدگی به ظرفیت موشکی ایران بعد از توافق هسته‌ای گفت: ظرفیت موشکی ایران دفاعی، متعارف و بازدارنده است و مذاکره‌بردار نیست.


سرلشکر فیروزآبادی: مردم سوریه پاسخ آمریکا و تروریست‌ها را در انتخابات خواهند داد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تلاش آمریکایی‌ها برای روشن نگه داشتن آتش جنگ در سوریه و نجات معارضین گفت: آمریکا در سوریه خانه‌ای بر روی باد می‌سازد.


سردار جلالی: امروز تهدیدات سخت تر از گذشته شده و ما نیز در برابر تهدیدات قویتر شده‌ایم

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: امروز تهدیدات سخت ترازگذشته شده و ما نیز در برابر تهدیدات قویتر شده ایم و این محصول سوم خرداد و فتح خرمشهر است.


ویژگی‌های عملیاتی و کاربردهای سامانه جدید "فکور"

سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند پدافند هوایی(فکور) که توسط امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش رونمایی شد، دارای ویژگی‌های خاصی است.



یک فروند هواپیمای آنتونف سپاه دچار سانحه آتش سوزی شد

روابط عمومی کل سپاه از بروز سانحه آتش سوزی در یک فروند هواپیمای آنتونف سپاه در فرودگاه یزد خبر داد.



قابلیت‌های عملیاتی و کاربردهای سامانه جدید "رسول"


سامانه ارتباطات تاکتیکی رادار مطلع ‌الفجر(رسول) که توسط فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش رونمایی شد، دارای ویژگی‌های خاصی است.


توقیف کشتی حامل سوخت قاچاق توسط سپاه پاسداران در تنگه هرمز

کشتی 1000 تنی یحیی یحیی با تابعیت سومالیایی در حین قاچاق محموله 500000 لیتری گازوئیل به مقصد یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس توسط گروه گشتی ناوتیپ رزمی 112 ذولفقار منطقه یکم دریایی سپاه کشف و توقیف شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عناوین ، خبری ، مهم ، حوزه ، دفاعی ، امنیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار