رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: بعد از 8 سال دفاع مقدس پیشرفت‌های سیاسی، اقتصادی، عزت و سربلندی و ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران در عرصه سیاست خارجی نتیجه همه ایثارگری‌ها و فداکاری‌های آن دوران بوده است.

"مریم مجتهدزاده" رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره فعالیت‌های این سازمان اظهار داشت: ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس و خاطرات خانم‌هایی که خود حضور مستقیم در دفاع مقدس داشتند یا در قسمت پشتیبانی و آموزشی بودند از جمله اقدامات این سازمان است.
 
وی افزود: اگر نقش زنان در دفاع مقدس بیشتر از مردان نباشد مطمئناً کمتر هم نیست.
  
مجتهدزاده تصریح کرد: ارتقاء جایگاه خانواده ایثارگران، نشر فرهنگ دفاع مقدس و نشان دادن صحنه‌هایی که همه استعدادهای زنان را در این عرصه از قوه به فعلیت درآورد از جمله فعالیت‌های سازمان نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس است.
  
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: بعد از 8 سال دفاع مقدس پیشرفت‌های سیاسی، اقتصادی، عزت و سربلندی و ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران در عرصه سیاست خارجی نتیجه همه ایثارگری‌ها و فداکاری‌های آن دوران بوده است.   

وی افزود: البته شاید خسارت‌هایی دیده‌ایم اما آنچه که در دل مردم جوشید، ارزش بیشتری داشته و آن اعتماد به نفس، استقلال و عزت ملت ما بوده است.   

مجتهدزاده اظهار داشت: از جمله این ارزش‌ها این بوده که زنان ما در دوران دفاع مقدس جمع شدند و با ایمان و اتکا به خداوند متعال هر کار نشدنی را به شدنی تبدیل کردند و از این به بعد هم همین‌طور خواهد بود.   
 
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تصریح کرد: مصداق این موضوع، فتح خرمشهر است که معادله‌ها را در جهان به‌هم ریخت و به فرموده امام خمینی(ره) فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌های اسلامی است.   

وی گفت: با ایثارگری‌هایی که خانواده‌ معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و همه ملت ایران انجام دادند معنویت بر مادیت غلبه کرد.   

مجتهدزاده افزود: ما باید تلاش کنیم همه دست اندرکاران به این کار فرهنگی بپردازند زیرا خانواده‌های معظم و معزز شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند.   
 
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: در مقایسه با کشورهای دیگر منطقه وقتی اوضاع افغانستان و عراق و سوریه و لبنان و سایر کشورها را از نظر امنیتی می‌بینیم به این موضوع پی می‌بریم که پای‌مردی‌ها، حماسه‌آفرینی‌ها، جان فشانی‌ها و از جان گذشتگی‌های شهدا، جانبازان و آزادگان ما موجب شده که امنیت به عنوان دستاورد بزرگی از سوی رزمندگان ما به ارمغان آورده شود و باید قدردان این زحمات و جان فشانی‌ها باشیم.
  
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار