در اين مراسم با حضور رئيس رسانه ملي از زنان فعال در عرصه هاي ايثار و استقامت، رسانه، فرهنگي، هنر و ورزش نيز تجليل شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از توليد و اطلاع رساني حوزه رياست، رئيس سازمان صداوسيما در مراسم بزرگداشت روز زن در رسانه ملي؛ حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) را معجزه بزرگ الهي دانست و گفت: در دوراني كه پسرسالاري، ارزش مسلط بر جامعه بود و تداوم قدرت و ثروت صرفاً از ناحيه فرزند ذكور انتظار مي‌رفت؛ وجود مقدس بانوي بزرگ دو عالم؛ هديه‌اي ارزشمند و بي‌نظير از ناحيه پروردگار مهربان به بشريت بود.

بنابر این گزارش "ضرغامي" با اشاره به جامعيت فضائل انسان كامل در وجود حضرت زهرا (س) افزود: آشنائي دقيق با اين ويژگي‌ها كه بهترين الگو براي زنان جامعه اسلامي در حوزه فردي، خانوادگي و اجتماعي است، نگاه‌هاي تك بعدي و بعضاً تنگ‌نظرانه را به حاشيه مي‌راند.

رئيس سازمان نمايش چهره‌ پاك و سالم زنان در جمهوري اسلامي از شبكه‌هاي برون‌مرزي رسانه ملي به ويژه شبكه‌هاي پربيننده‌اي مثل آي‌فيلم به زبان‌هاي انگليسي و عربي را تحولي اساسي در تغيير نگرش جهاني نسبت به ديدگاه مترقي اسلام در مورد زنان دانست و بر ترويج واقعي اين چهره و الگوهاي موفق زنان ايراني در زندگي فردي، خانوادگي و اجتماعي در برنامه‌هاي رسانه ملي تأكيد كرد.
 
 
 
آقاي ضرغامي ريشه‌يابي آسيب‌هاي جامعه زنان در كشور را از وظايف رسانه ملي برشمرد و از كارشناسان و صاحب‌نظران درخواست كرد با همكاري عالمانه و كاربردي با برنامه‌سازان صداوسيما؛ زمينه آگاهي، اصلاح و تعالي هر چه بيشتر جامعه زنان ايران اسلامي را فراهم سازند.
در اين مراسم با حضور رئيس رسانه ملي از زنان فعال در عرصه هاي ايثار و استقامت، رسانه، فرهنگي، هنر و ورزش نيز تجليل شد.
از سركار خانم حليمه خاتون خانيان (مادر 4 شهيد)، خانم فاطمه مهاجري (مادر 2 شهيد) و خانم منيژه جودت (مادر شهيد عليرضا افشار) تجليل بعمل آمد. همچنين از يك عمر تلاش انقلابي خانم مرضيه دباغ و خدمات ارزشمند خانم مريم مجتهدزاده معاون سابق رئيس جمهور در امور زنان نيز تقدير شد.
همچنين خانم صادق زاده گوينده خبر سيما؛ خانم حسني دخت گوينده خبر شبكه خبر؛ خانم طيبه ارمي خبر صدا و همچنين خانم فاطمه آل عباس از راديو مورد تقدير قرار گرفتند.
در اين مراسم؛ خانم هنگامه قاضياني (بازيگر)؛ خانم مريم هاشمي (دارنده مدال طلا و قهرمان وشووي جهان) و خانم اسماعيل زاده (قهرمان سنگ نوردي آسيا) نيز مورد تحسين و تقدير قرار گرفتند.
 
 
بيوگرافي مادر شهيد سجاديان:

مادر شهيد و همسر شهيد سجاديان، حليمه خاتون خانيان از مادران نمونه شهداي دوران دفاع مقدس هستند. ايشان مادر 4 شهيد به نام هاي سيد داوود، سيد كاظم 26 و 18 ساله كه هر دو اين برادران با هم در عمليات آزادسازي خرمشهر به شهادت رسيدند.
فرزند شهيد سيد كريم 16 ساله مفقودالاثر پس از 11 سال پيكر ايشان در سال 71 به آغوش خانواده بازگشت.

فرزند ديگر سيد ابوالقاسم 32 ساله مفقودالجسد بعد از 13 سال پيكرش بازگشت. 4 فرزند ايشان در كمتر از يك سال به درجه رفيع شهادت نائل شدند. ايشان داراي 6 پسر بوده كه يكي از آنها نيز از جانبازان سرافراز ميهن مي باشد.

همسر ايشان سيد حمزه سجاديان 4 سال بعد از شهادت فرزندان به درجه رفيع شهادت نائل گشتند. ايشان خود نيز در دوران دفاع مقدس در پشت جبهه ها حضور فعال و اثرگذار داشته و سفارش و تأكيدشان در ادامه راه شهدا و پيروي از ولايت فقيه تا پاي جان مي باشد.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار