به مرور اتفاقات مهم عرصه دفاعی امنیتی کشور در طول هفته‌ گذشته می‌پردازیم.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آمادگی وزارت دفاع را برای حمایت از نظرات، ایده‌ها‌ و طرح‌های نوین دفاعی اعلام کرد و گفت: ‌ایجاد بستر مناسب برای جذب و حمایت از نخبگان ‌یک اصل اساسی در وزارت دفاع ‌ا‌ست.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در جلسه اتاق فکر فرهنگی گفت:اداره کشور در شرایط بحران بدون یک رسانه پایدار و در اختیار،غیرممکن خواهد بود وبرای حفظ انسجام و پیوستگی مردم و حکومت ،ابزاری غیر از رسانه و راه حلی جز راه حل فرهنگی وجود ندارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز در برخی کشورهای هم‌مرز ما ناامنی و درگیری‌های فراوان بیداد می‌کند، اما به برکت خون شهدا، ایران با اقتدار در برابر آمریکا ایستاده و بر خواسته‌هایش استوار است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به این که امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی به برکت خون‌های پاک شهدا است، گفت: امروز مسلمانان دنیا و مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه با اقتدا به مکتب شهادت طلبی اباعبدالله الحسین و شهدای دفاع مقدس ما ایستادگی می‌کنند و ان شالله برای بار چهارم پیروزی را به دست می‌آورند.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با صدور بیانیه‌ای تشکیل "فراکسیون دفاع مقدس" در مجلس شورای اسلامی را موجب ضمانت و تثبیت قدرت، مقاومت و پایداری ایرانیان در سراسر جهان دانست.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در حال حاضر قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران فرا‌تر از کشورهای معمول و برای دشمن بزرگ طراحی و آماده‌سازی شده است.

بسیج مساجد و محلات، ستون فقرات بسیج است، به همین خاطر باید ساز و کارهای ما به گونه‌ای باشد تا حتی بسیجیان عضو اقشار تخصصی نیز عضو پایگاه بسیج مسجد و محله خود باشند. 

وزیر دفاع گفت: تجاوز ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی به غزه، بیانگر استیصال این رژیم و نظام سلطه در مواجهه با جبهه مقاومت است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برای مقابله با تهدیدات خارجی بخصوص خطر بالفعل رژیم صهیونیستی لازم است گروه‌های مقاومت مردمی در کشورهای فلسطین، لبنان و سوریه با امضای توافقنامه دفاعی و امنیتی، هرگونه تجاوز به هر یک از این کشورها را تجاوز به کشور خود قلمداد کرده و در قالب یک نیروی واحد علیه متجاوز وارد عمل شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ گفت: از دبیر کل سازمان ملل می‌خواهیم جنگ غزه را یک طرفه پایان دهد، از مردم غزه دفاع کند یا سازمان ملل را تعطیل کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر معنویت کسب شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: شرایط حاکم بر عراق و غزه، روز قدس امسال را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته کرده و قطعا حضور ملت ایران در روز قدس بسیار تعیین‌کننده خواهد بود.

ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن سکوت معنادار مجامع بین‌المللی و حمایت شرم‌آور دولت‌های غربی و عربی را از حملات ضد انسانی رژیم نژادپرست صهیونیستی، فرارسیدن روز جهانی قدس را گرامی داشت.

كاركنان متعهد و متخصص وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ضمن لبیک مجدد به ندای ملکوتی امام راحل عظیم‌الشأن و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری، حمایت خود را از مقاومت اسلامی فلسطین تا آزادی کامل قدس شریف از چنگال اشغالگران صهیونیستی اعلام كرد‌ند.

انتهای پیام/


برچسب ها: عناوین ، دفاعی ، امنیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار