ارتش چین به اقدام امریکا در محکوم کردن خطر نظامی فزاینده چین و فقدان شفافیت در ارتش این کشور، به شدت اعتراض کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، ارتش چین به اقدام امریکا در محکوم کردن خطر نظامی فزاینده چین و فقدان شفافیت در ارتش این کشور، به شدت اعتراض  کرد.

"جینگ یانشنگ"، سخنگوی وزارت دفاع چین، گفت این اتهامات آمریکا"کلیشه‌ای" است ،امریکا " علایم بدی را در خصوص اختلافات ارضی" در منطقه ‌آسیا و اقیانوس آرام ارسال کرده  و با این ترتیب  مشکل  ایجاد کرده است.

وی این مطلب را هنگام اظهار نظر در باره گزارش سالانه پنتاگون در خصوص تحولات نظامی و امنیتی چین بیان کرد. این گزارش هفته گذشته انتشار یافت.

سخنگوی ارتش چین از سیاست یک بام و دوهوای آمریکا هم انتقاد کرد. وی تصریح کرد هزینه‌های نظامی آمریکا چندین برابر هزینه‌های نظامی چین در سال‌های اخیر است. به گفته وی آمریکا در پی توسعه یک سلاح پیچیده است ،نیروهای تهاجمی را برای حملات سایبری سازماندهی کرده است و قصد دارد یک شبکه جهانی برای سامانه ضدموشکی خود مستقر کند.

جینگ افزود دولت و افسران آمریکا همچنین اتهاماتی را به صورت علنی برضد چین مطرح می‌کنند، حتی وزارت دادگستری آمریکا اطلاعاتی جعلی تهیه کرده و نظامیان چینی را تحت بررسی قرار داده این درحالی است که ارتش آمریکا از  چین جاسوسی می‌کند و این مسئله به اعتماد متقابل دو کشور لطمه جدی وارد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار