همایش "ایمنی" و گردهمایی رؤسای بازرسی یگان‌های قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد

همایش "ایمنی" و گردهمایی رؤسای بازرسی مناطق و یگان‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در ستاد این قرارگاه برگزار شد.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی  باشگاه خبرنگاران، صبح امروز همایش ایمنی و گردهمایی رؤسای بازرسی و ایمنی مناطق و یگان‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در ستاد این قرارگاه برگزار شد.

در این همایش "کسری صدری" عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و مدیر گروه مهندسی ایمنی صنعتی این دانشگاه در تعریف ایمنی گفت: ایمنی در امنیت بودن، در سلامت بودن و مصونیت داشتن است و چیزی ایمن است که عاری از خطرات شناخته شده باشد.

وی ریشه حوادث را در دو بخش فاکتورهای شخصی و ضعف سازمانی دسته‌بندی کرد و ادامه داد: عدم مهارت، تجربه و دانش، اشتباه فهمیدن، حسادت، خودسری، ترس، عجله، فراموش کاری، فشارهای فیزیکی و روانی، بیماری، آلرژی و معلولیت‌های فیزیکی از جمله فاکتورهای شخصی در بروز حوادث است.

صدری اصلی‌ترین علل بروز حوادث را بخش ضعف‌های سازمانی دانست و گفت: ناکافی بودن استانداردها در روش‌های انجام کار، نبود خط مشی ایمنی، استفاده نادرست از دستگاه‌ها و ابزارها، ایمن نبودن محیط کار و ضعف در سیستم‌ها از مهمترین عوامل ضعف سازمانی در بروز حوادث هستند.

مدیر گروه مهندسی ایمنی صنعتی دانشگاه شهید بهشتی، مدیریت صحیح را که باعث عدم ایجاد ترس و استرس و تحریک کارکنان به انجام اعمال خطرناک شود را از مهم‌ترین راه کارهای مقابله با بروز حوادث دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار