آریایی نژاد گفت: متأسفانه به علت اینکه بسترهای فرهنگی مناسبی برای پیشگیری از استعمال دخانیات در کشور وجود ندارد روز به روز شاهد افزایش استعمال این ماده مضر و کاهش سن افراد استعمال کننده هستیم.

احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه علیرغم اینکه همگان بر آسیب رسان بودن محصولات دخانی واقف‌اند اما به علت نبود بسترهای فرهنگی و آموزش روز به روز شاهد افزایش افراد سیگاری و پایین آمدن سن استعمال سیگار در کشور هستیم. 

وی گفت: بسیار تلخ است که بگوییم نوجوان زیر 15 سال سیگار استعمال می‌‌کنند و در این میان فقدان فعالیت‌های تربیتی از سوی مراجعی همچون آموزش و پرورش و خانواده‌ها نیز مزید بر علت شده است.

وی با بیان اینکه سالانه 70 هزار نفر در کشور به علت استعمال دخانیات فوت می‌کنند، خاطر نشان کرد: این در حالی است که درمان بیماری‌ها اعم از سرطان، بیماری‌های عفونی، واگیردار و غیرواگیر در افراد سیگاری بسیار سخت‌تر و پرهزینه‌تر از سایر افراد است.

وی تصریح کرد: افزایش سطح آگاهی جامعه بخصوص والدین و معلمان برای تذکر و ممانعت از ترغیب نوجوانان به سوی این سم مهلک و صرف برنامه‌ها و وقت بیشتر از سوی دولت و مسئولین شاید راهکارهایی در خصوص کاهش استعمال دخانیات باشند ضمن اینکه بالا بردن چند برابری مالیات بر محصولات دخانی و استفاده از این مالیات در جهت رفع مشکلات درمانی راه حلی است که باید ادامه یابد. 


انتهای پیام/
 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار