باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه کربلایی - اخیرا صحبتهایی در مورد پیامکهای جعلی با نام پست شده بود که حاوی لینکهای آلوده بود و با هدف کلاهبرداری با نام پست یا پستچی برای مردم ارسال میشد. در برخی موارد افراد سودجو، از این طریق قصد دریافت وجه از شهروندان را داشتند که خوشبختانه با اطلاع رسانی به موقع شرکت پست و پلیس فتا، جلوی اخاذی آنها گرفته شد.
با توجه به فراگیر بود ن این موضوع در زمانهای مختلف و پیامدهای منفی که میتوانست داشته باشد، در این باره از مهدی مقصودی، مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بینالملل شرکت ملی پست پرسیدیم.
مهدی مقصودی در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد: «چون مجموعه پست یکی از سازمانهایی است که هر روز مراجعه مردمی دارد و مردم هم مستقیما مامور پست را میشناسند و با ما در ارتباط هستند، به واسطه اعتمادی که مردم به پست دارند، سوءاستفادههایی از این موضوع از طرف کلاهبرداران میشد.»
مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بینالملل شرکت ملی پست ادامه داد: «ما حسب وظیفهای که داشتیم چند سری اطلاع رسانی کردیم؛ اما اخیرا اقدامی را شروع کردیم که تمام پیامکهایی که از طرف شرکت ملی پست به مشتری میرسد با سر کد post ارسال شود. با این اتفاق تا حدود زیادی جلوی این کلاهبرداریها گرفته میشود.»
بنابراین، در راستای حمایت از حقوق شهروندان و شفاف سازی حیطه فعالیت شرکت پست، تمام مرسولات این شرکت از این پس با با سرشماره IRAN POST ارسال میشود.