در حالی‌که نیازهای بشردوستانه میلیون‌ها غیرنظامی آواره در عراق رو به افزایش است، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد سازمان ملل بالاترین سطح اوضاع اضطراری را برای بحران این کشور اعلام کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، استفان دوژاریک سخنگوی سازمان ملل در کنفرانس خبری روزانه خود اعلام کرد تعیین "اوضاع اضطراری سطح 3" به معنای بالاترین اولویت بشردوستانه جهانی برای سازمان ملل و آژانس‌های وابسته به آن است.

نیکولای ملادنوف نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل نیز اعلام کرد این اقدام، «بسیج منابع بیشتر در زمینه کالا، منابع مالی و دارایی‌ها‌ را به منظور اطمینان خاطر درباره واکنشی کارآمدتر به نیازهای بشردوستانه افراد تحت تاثیر آوارگی اجباری، تسهیل» خواهد بخشید.
سازمان ملل تخمین زده است که بیش از یک میلیون و 200 هزار عراقی در پی افزایش خشونت‌های گروه مسلح دولت اسلامی (داعش) در داخل این کشور آواره شده‌اند.

از اواسط ماه ژوئن، آژانس‌های وابسته به سازمان ملل به کمک‌رسانی شدت بخشیده و غذا، آب، سرپناه، خدمات درمانی و امکانات پزشکی در اختیار دهها هزار نفر قرار داده‌اند.
دوژاریک افزود صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در حال همکاری با دیگر شرکای خود به منظور شدت بخشیدن به تلاش‌ها برای براورده کردن نیازهای فزاینده افراد گرفتار در کوهستان سنجار است.

وی خاطر نشان کرد براساس گزارش‌ها، دهها هزار نفر همچنان در این کوهستان گرفتار هستند به‌طوریکه وضع سلامت بسیاری از آنها رو به وخامت است.

بنابر اعلام آژانس آوارگان سازمان ملل، بیش از 400 هزار نفر عمدتا از گروه‌های اقلیت عراقی که از خشونت‌های گروه‌های ستیزه‌جو گریخته‌اند، در دهوک در منطقه کردستان پناه گرفته‌اند.

سخنگوی سازمان ملل افزود این آژانس همچنین شروع به انتقال آوارگان عراقی تازه‌وارد از منطقه مرزی به اردوگاه نوروز نزدیک القمیشی کرده است جاییکه چادر، پتو، وسائل بهداشتی و دیگر تجهیزات ضروری در اختیار آنها قرار می‌دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار