سازمان ملل تائید کرد بر اثر جنگ داخلی در سودان ۲۳ میلیون نفر با خطر کمبود غذا مواجه هستند.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد تائید کرد که ۲۳ میلیون نفر در سودان به غذای کافی دسترسی ندارند و ۷۵۰ هزار نفر در آستانه قحطی هستند.

براساس گزارش آناتولی، دوجاریک در یک کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد که مردم سودان با بدترین سناریوها روبرو هستند. او اعلام کرد که تنها ۳۰ درصد از ۲.۷ میلیارد دلار مورد نیاز سالانه برای طرح کمک‌های بشردوستانه به سودان تامین شده است.

این مقام سازمان ملل با اشاره به اینکه ۲۳ میلیون نفر در سودان به غذای کافی دسترسی ندارند، گفت: این میزان برابر با کل جمعیت استرالیا است. دوجاریک هشدار داد که وضعیت در فصل بارندگی (که هر سال از ژوئن (اواسط خرداد) آغاز می‌شود) بدتر خواهد شد.

از اواسط آوریل ۲۰۲۳، ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع به رهبری محمد حمدان دقلو (حمیدتی)، جنگی را آغاز کرده اند که بر اساس گزارش سازمان ملل، حدود ۱۵۰۰۰ کشته و حدود ۱۰ میلیون آواره و پناهنده برجای گذاشته است.

درخواست‌های سازمان ملل و بین‌المللی برای اینکه سودان را از فاجعه انسانی که می‌تواند میلیون‌ها نفر را به دلیل کمبود مواد غذایی به قحطی و مرگ سوق دهد، افزایش یافته است.

با این وجود جنایات در دارفور واقع در غرب سودان که توسط دو دهه خشونت نسل‌کشی آسیب دیده، همچنان رو به افزایش است. غیرنظامیان سلاخی و اردوگاه‌های امداد و خانه‌ها سوزانده شده‌اند. هم‌چنین پناهجویانی که از خشونت‌های پیشین فرار کرده‌اند، از مرز به چاد عبور می‌کنند و می‌گویند که هرگز به خانه‌های خود برنمی‌گردند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
مثل اکثر توده عظیم مردم یارانه بگیر ایران که روی سرمایه های عظیم خدادادی دچار فقر غذایی هستند و نسل انها در خطر جدی است ان هم در اثر مدیریت افراد نالایق مردمسوار همیشگی که تبدیل به اژدهای هفت سر فساد شده اند و همه چیز مملکت را می بلعند.مثل نهنگی که پلانکتونهای دریا را قورت می دهد.
آخرین اخبار