رسانه‌های صهیونیستی، سومین ویدئوی منتشر شده از نفوذ پهپاد هدهد به پایگاه هوایی اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی را مایه ننگ ارتش اشغالگر توصیف کردند.

گروه رسانه‌ای الاعلام الحربی مقاومت لبنان، امروز با انتشار ویدئوی سوم از پهپاد هدهد و تصویربرداری آن از مراکز و تأسیسات مهم رژیم اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی بار دیگر اشغالگران را شوکه کرد.

رسانه‌های اسرائیلی اندکی پس از انتشار این ویدئوی چند دقیقه‌ای که نفوذ حزب‌الله به مهمترین پایگاه هوایی اشغالگران در شمال فلسطین اشغالی رامات دیوید را ثابت می‌کند، موجی از انتقاد از کابینه و دستگاه نظامی (رژیم) اسرائیل را آغاز کردند.

در این ویدئو که گفته می‌شود مربوط به روز سه شنبه (دیروز) است، تمامی تجهیزات و بخش‌های پایگاه هوایی رامات دیوید، از جمله مقر فرماندهی، مرکز ارتباطات، محل استقرار سامانه‌های گنبد آهنین و نیز فرماندهان فعلی این پایگاه نظامی با کیفیتی بالا نشان داده می‌شود.

رسانه‌های اسرائیلی این امر را بسیار نگران‌کننده توصیف و این سوال را طرح کردند که چگونه این پهپاد در هنگام تصویربرداری رهگیری نشده و این بار بهانه سران نظامی چیست؟

برخی رسانه‌های عبری نیز با عبارت‌های دیگری در این خصوص ابراز نگرانی کردند و نوشتند: «ویدئوی ۸ دقیقه‌ای حزب‌الله میزان ضعف ما را فاش کرد، این مایه ننگ است». «ویدئوی جدید حزب‌الله نگران‌کننده است، چون مراکز بسیار حساس اسرائیل در آن به وضوح دیده می‌شود». «آن‌ها بر بالای رامات دیوید بدون هیچ مانعی پرواز کردند و هرچه که خواستند ثبت کردند، بدون اینکه کسی مزاحمشان شود». 

برخی دیگر نیز نوشتند: «حزب‌الله همچنان در حال جنگ روانی است و امروز تهدیدی را علیه نیروی هوایی اسرائیل ارائه کرد». «حزب‌الله اسرائیل را از بر است». حتی یک سایت اسرائیلی نوشت: «پس از این ویدئوی حزب‌الله باید منتظر باشید که با ۲۰ پهپاد انتحاری، رامات دیوید ویران شود».

وبگاه روزنامه یدیعوت آحارانوت نیز نوشت که حزب الله برای نخستین بار هویت فرماندهان پایگاه رامات دیوید را فاش کرد و با انتشار تصاویری از دو فرمانده ارتش اشغالگر، نوشت که ارتش این دو فرمانده را با نام‌های مستعارشان می‌شناسند، اما حزب‌الله هویت دقیقشان را می‌داند.

کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که ارتش اسرائیل شرمسار شکست پهپادی است که از حزب‌الله خورد.

هرچند که ارتش اشغالگر با اعتراف به نفوذ پهپاد حزب‌الله به عمق ۴۵ کیلومتری اراضی اشغالی فلسطین، مدعی شد که این نفوذ هیچ دستاوردی نداشته است! 

شبکه المیادین لبنان به نقل از یک منبع آگاه در حزب‌الله گزارش داد که همزمانی تصویربرداری هدهد از این پایگاه هوایی با سفر نتانیاهو به واشنگتن، پیام روشنی داشت. 

وی تاکید کرد که شاید این نخستین‌بار در تاریخ رژیم صهیونیستی باشد که به حریم هوایی یک پایگاه هوایی اسرائیلی نفوذ شده باشد. با وجود آماده‌باش کامل در اراضی اشغالی از بیم پاسخ نیرو‌های مسلح یمن به تجاوز صهیونیست‌ها به بندر الحدیده، پهپاد هدهد پس از انجام ماموریت، در سلامت کامل به آشیانه بازگشت و مقاومت لبنان بار دیگر توانست کلیه پدافند‌های هوایی، دستگاه‌های رصد و شناسایی را گمراه و سردرگم کند.

الاعلام الحربی لبنان نیز اعلام کرد که مقاومت به جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز برای مقابله با تروریسم اسرائیل ادامه خواهد داد. ضمن اینکه توانایی خود را در رسیدن به هر نقطه‌ای که بخواهد نشان داده است. مقاومت همچنین می‌تواند به هر جایی که از آن تصویربرداری می‌کند، ضربه بزند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار