یک مرکز نظرسنجی عراقی از پیروزی فهرست مالکی با بیش از 98 کرسی در انتخابات مجلس عراق خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ مرکز نظرسنجی  "اتجاهات " عراق از پیروزی فهرست مالکی با بیش از 98 کرسی در انتخابات مجلس عراق خبر داد. 

مرکز نظرسنجی اتجاهات در آخرین گزارش انتخاباتی ناظران وابسته به خود در مراکز شمارش آرا نوشت : براساس شمارش 99 درصدی آرای شرکت کنندگان در انتخابات عراق ، فهرست دولت قانون به ریاست نوری مالکی از مجموع 328 کرسی مجلس عراق ، میانگین 96 تا 98 کرسی را بدست آورده است. 

براساس این مرکز نظرسنجی، دولت قانون با  سی کرسی بیشترین میزان آرای مردم بغداد را به خود اختصاص داده است. 

برای استان بغداد 72 کرسی در نظر گرفته شده است و اکثر گروه‌های سیاسی برای بدست گرفتن کرسی های بغداد تلاش بسیار کردند. 

براساس این نظر سنجی ، جریان صدر با میانگین 33 تا 35 کرسی در رتبه دوم قرار گرفته است .

مرکز اتجاهات افزود: فهرست المواطن به ریاست "سید عمار حکیم" نیز موفق شد، میانگین 28 تا 30 کرسی را بدست گیرد. فهرست الوطنیه به ریاست ایاد علاوی هم میانگین 24 تا 26 کرسی بدست اورده است. 

فهرست متحدون به ریاست اسامه نجیفی هم میانگین 21 تا 23 کرسی را کسب کرده است. 

مرکز اتجاهات اضافه کرده است: فهرست العربیه به ریاست صالح مطلگ هشت تا ده کرسی و فهرست الاصلاح به ریاست ابراهیم جعفری پنج کرسی، حزب فضیلت اسلامی پنج کرسی ، حزب صادقون سه کرسی ، دمکرات کردستان به ریاست بارزانی 24 تا بیست و 26 ، اتحادیه میهنی کردستان به ریاست طالبانی ، بیست تا 21 کرسی ، حزب گوران به ریاست نوشیروان مصطفی هشت تا نه کرسی ، جماعت اسلامی کردستان دو تا سه کرسی ، فهرست های کرد در کرکوک هشت کرسی ، ترکمن های کرکوک ، سه یا چهار کرسی و دیگر گروه های سیاسی نیز میانگین یک تا سه کرسی را بدست اورده اند. 

این در حالی است که کمیساریای عالی انتخابات عراق از پایان شمارش آرا خبر داده و اعلام کرده است : در روزهای آینده نتایج کلی انتخابات را رسما اعلام خواهد کرد. 

برخی گروه های سیاسی حرف از تقلب در انتخابات به میان آورده بودند. ایاد علاوی رییس فهرست الوطنیه جزو نخستین کسانی است که دم از تقلب در انتخابات زده بود.

کمیساریای عالی انتخابات، این اظهارات سیاستمداران را نوعی فشار روحی و روانی علیه خود اعلام کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار