محاکمه رئیس جمهور برکنار شده مصر و 130 دیگر اعضای وابسته به گروه اخوان المسلمین در ارتباط با قضیه زندان وادی النطرون به تعویق افتاد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری محیط ، محاکمه محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر و 130 دیگر اعضای وابسته به گروه اخوان المسلمین در ارتباط با قضیه زندان وادی النطرون تا 19 مه ( 29 اردیبهشت) به تعویق افتاد.

دادگاه جنایت قاهره در جلسه دادگاه روز پنجشنبه اعلام کرد رسیدگی به پرونده محمد مرسی و 130 تن دیگر از متهمان در ارتباط با قضیه یورش به زندان وادی النطرون در بحبوحه انقلاب مردم مصر علیه رژیم حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر در سال 2011 در تاریخ 19 مه برگزار می شود .

دادگاه جنایی قاهره محمد مرسی و 130 تن دیگر از رهبران گروه اخوان المسلمین ، اعضای
گروه حماس و حزب الله لبنان را در ارتباط با یورش به زندان وادی النطرون که به فرار این
افراد از زندان منجر شد ، محاکمه می کند.

 دادگاه جنایی قاهره علت اصلی تعویق زمان رسیدگی به پرونده یورش به زندان وادی النطرون را تکمیل استماع به سخنان شش تن از شاهدان این پرونده و نیز تکمیل مرحله درمان عصام العریان و رشاد بیومی از رهبران اخوان المسلمین اعلام کرد .

"خالد محمد زکی عکاشه" از مسئولان بلندپایه اداره امنیت سینای شمالی اعلام کرد در روزهای ابتدایی انقلاب مردم مصر در ژانویه سال 2011 ، شبه نظامیان مسلح با حفر تونل های زیرزمینی بین نوار غزه و مصر ، به شکل غیر قانونی وارد خاک مصر شدند و برای سه ماه به صورت کاملا آشکار و پس از آن به صورت مخفیانه و تا زمان انتخابات ریاست جمهوری مصر در سال 2012 تاسیسات و مراکز امنیتی در مناطق رفح و الشیخ زوید را هدف قرار دادند .

عکاشه که به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شد ، افزود افسران پلیس ، ماموران امنیتی و اهالی
مناطق رفح و الشیخ زوید جزئیات کاملی از برخی اتفاقات مانند حملات مسلحانه و ناامنی در این شهرها و نیز یورش به زندان ها برای ازادی زندانیان ارایه کردند .

این افسر مصری گفت :« من در روزهای 28 و 29 ژانویه سال 2011 در شهر العریش مرکز
شمال سینا بودم و شب 28 ژانویه و پس از پایان سخنرانی حسنی مبارک ، نزدیک ساعت
یک بامداد شماری از افراد مسلح با 50 خودروی وارد شهر رفح شدند و پس از آن اقدام
به تیراندازی شدید به طرف مراکز امنیتی در دو منطقه رفح و الشیخ زوید کردند .

در حادثه حمله افراد مسلح به زندان وادی النطرون در بحبوحه انقلاب ژانویه سال 2011 ، شماری از رهبران و اعضای گروه اخوان المسلمین ، عناصر القاعده و نیز تعدادی از اعضای حزب الله توانستند از زندان فرار کنند



انتهای پیام/
برچسب ها: محاکمه ، مرسی ، تعویق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار