آمارها نشان می‌دهند که در سال‌های اخیر میزان شیوع و بروز بیماری‌های کلیوی به شدت افزایش یافته و در حال حاضر 10 تا 12 درصد جمعیت جهان دچار این بیماری‌ها هستند.

لطف‌الله محرابی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بیماری کلیه به عنوان یک بیماری خاموش و بی‌صدا شناخته می‌شود و اغلب مبتلایان به آن تا زمان بروز نارسایی و شدت عوارض، از بیماری خود آگاه نمی شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل نبود علائم مشخص در مراحل ابتدایی اغلب مبتلایان به بیماری‌های کلیوی اقدام خاصی برای درمان بیماری خود انجام نمی دهند.

وی تصریح کرد: نبود علائم مشخص وعدم اقدام جهت درمان بیماری، موجب گسترش بیماری کلیوی و افزایش هزینه‌های جانی و مالی ناشی از این بیماری‌ها شده است.

محرابی تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهند که در سال‌های اخیر میزان شیوع  و بروز بیماری‌های کلیوی به شدت افزایش یافته و درحال حاضر 10 تا 12 درصد جمعیت جهان دچار این بیماری‌ها هستند.

وی یادآور شد: به طور عمده "دیابت" و "فشار خون بالا" و در سایر درجات بیماری‌هایی نظیر سنگ و عفونت های ادراری و همچنین عوامل ناشناخته در بروز بیماری‌ها و نارسایی کلیوی و افزایش میزان ابتلا به این بیماری‌ها نقش داشته‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار