آیین نامه تاسیس مؤسسات آموزشی، تحقیقاتی و حرفه‌ای طب سنتی ایرانی در چهارمین نشست شورای راهبردی گیاهان دارویی تصویب شد.

تدوین و تصویب آیین نامه تاسیس مؤسسات آموزشی، تحقیقاتی و حرفه‌ای طب سنتی ایرانی، در پی تصویب ماده واحده‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته که براساس آن صدور مجوز فعالیت موسسات آموزشی، تحقیقاتی و حرفه‌ای در حوزه طب سنتی به ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی محول شده است.

محمدرضا شمس اردکانی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی طی سخنانی در این نشست که با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور و معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی برگزار شد با اشاره به پیگیری جدی شخص معاون علمی در تصویب و اجرای سند گیاهان دارویی گفت: از زمان تصویب این سند، روزی نبود که شخص دکتر دهقانی پیگیری نکند و این که سند امروز به این مرحله رسیده، ماحصل پیگیری‌های شخص معاون علمی رئیس‌جمهور است.

وی تدوین آیین نامه تاسیس مؤسسات آموزشی، تحقیقاتی و حرفه‌ای طب سنتی ایرانی را ناظر به مطالبه جدی فعالان طب سنتی دانست و گفت: این مطالبه عمومی نسبت به طب سنتی چه در جامعه فعالان و متخصصان و چه در جامعه عمومی ما را بر آن داشت تا در مسیر تصویب این آیین‌نامه گام برداریم. طب سنتی یک مولفه فرهنگی، تاریخی و تمدنی ما است. از دیگر مؤلفه‌های اهمیت بخش طب سنتی، اقتصاد پیش روی آن است و این حوزه، یک بازار بزرگ در اختیار دارد.

گفتنی است در این نشست، اهداف و شکل اجرای آیین‌نامه تبیین شد و شرکت‌کنندگانی از وزارت بهداشت، وزارت صمت و سایر دستگاه‌ها دیدگاه‌هایشان را مطرح کردند. در این نشست همچنین در خصوص اعطای گواهی حکمت بنیان به موسسات حائز شرایط که براساس استاندارد‌های مربوطه مدون ستاد فعالیت می‌کنند بحث و تبادل نظر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار