تیمی از محققان نسل جدیدی از باتری‌های لیتیوم فلزی را توسعه داده‌اند که می‌تواند ایمنی بیشتر و عملکرد طولانی‌تری در دما‌های بالا داشته باشد.

باتری‌ها به بخشی ضروری از زندگی روزمره تبدیل شده‌اند، اما به دلیل استفاده از الکترولیت‌های مایع، نگرانی‌هایی در مورد ایمنی، طول عمر کوتاه و چگالی انرژی ناکافی در باتری‌های مورد استفاده امروزی وجود دارد.

علاوه بر این، نیاز به باتری‌هایی وجود دارد که بتوانند در دما‌های شدید کار کنند، برای پاسخگویی به نیاز‌های بخش صنعتی و برای سایر عملکرد‌های خاص که محققان را به جست و جوی الکترولیت‌های جامد مناسب برای استفاده با آند‌های فلزی لیتیوم (معروف به آند) سوق داده است. 

تیم تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور دونگ میونگ شین از دپارتمان مهندسی مکانیک دانشگاه هنگ کنگ (HKU) روی تولید الکترولیت‌های پلیمری عاری از ریزترک‌ها کار کردند که بخشی جدایی ناپذیر از این باتری‌ها هستند و نوید یک طول عمر بیشتر و افزایش ایمنی در دما‌های بالا در طی یک واکنش مستقیم یک مرحله ای، ویژگی‌های قابل توجهی از جمله غیر قابل اشتعال را نشان می‌دهد.

این نوآوری جدید باعث شده است که باتری‌های فلزی لیتیوم به عنوان دستگاه‌های ذخیره‌سازی انرژی ایمن و طولانی مدت در دما‌های بالا کار کنند و ظرفیت ۹۲.۷ درصد و میانگین راندمان ۹۹.۸۶۷ درصد را در ۴۵۰ چرخه در ۱۰۰ درجه سانتی گراد حفظ کنند.

دکتر جنی گائو، نویسنده اول این مطالعه گفت: ما معتقدیم این نوآوری در‌ها را به روی مواد شیمیایی جدید باتری باز می‌کند که می‌تواند باتری‌های قابل شارژ با دمای بالا را با تمرکز بر ایمنی و طول عمر متحول کند.

وی ادامه داد: غشا‌های الکترولیتی عاری از ریزترک علاوه بر کاربرد در سناریو‌های دمای بالا، قابلیت شارژ سریع را نیز دارند.

پروفسور شن افزود که این نوآوری ممکن است به خودرو‌های برقی امکان شارژ مجدد در حین نوشیدن یک فنجان قهوه را بدهد که نشان دهنده پیشرفت بزرگی به سوی آینده انرژی پاک است.

نتایج در مجله Advanced Science منتشر شد.

منبع:Intertainingengineering

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
اینطور که پیداست باید برای باطریا پمپ آب و رادیاتور بذارن
آخرین اخبار