وزیر علوم گفت: سامانه نان با هدف ثبت نیاز‌ها و ایده‌ها در ایران راه اندازی شده است.

محمد علی زلفی گل وزیر علوم در مراسم رونمایی از سامانه صنعت دارایی‌های فکری هدفمند و ارزش‌مدار تحت عنوان صدف‌ها گفت: سامانه نیاز‌ها و ایده‌ها تحت عنون نان تاسیس شده و اکنون حدود ۲۰ هزار نیاز در این سامانه به ثبت رسیده است.  

وی بیان کرد: پایگاه استنادی جهان اسلام در ایران و بین الملل جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. باید از هوش مصنوعی نهایت استفاده را از داده‌های مختلف کرد.  

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات این است که سامانه صدف‌ها با سامانه‌های نان، دانا و جان  متصل شود، گفت: باید برای دارایی‌های فکری برنامه ریزی داشته باشیم و با همین هدف سامانه صدف‌ها در وزارت علوم راه اندازی شده است.  

در ادامه مراسم، سجاد محمدعلی نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: ثبت اختراع‌های ارزشیابی شده باید در قسمت جداگانه بارگذاری شود. دانشگاه‌ها و مجموعه‌های علمی خالق نوآوری و ایده‌های متنوع در کشور داریم.

محمدعلی نژاد تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری، ایده‌های خوب فناوری برای حل مسائل مختلف کشور دارند و این به معنای رشد علمی دانشجویان و فارغ التحصیلان جوان کشورمان است.

وی بیان کرد: در زمینه ثبت اختراع، موضوع مالکیت فکری مسئله مهمی محسوب می‌شود.

محمدعلی نژاد تاکید کرد: تفاهم‌نامه‌های مختلفی با معاونت علمی در زمینه‌های مختلف به امضاء رسیده است.  

وی اضافه کرد: دوره‌های توانمندی برای اعضای هیات علمی و فعالان پارک‌های علم و فناوری برگزار می‌شود.  

زلفی گل گفت: سامانه «صدف‌ها» یکی از ابزارهای تبدیل علوم بر فناوری و اختراعات در این سامانه قابل خرید و فروش است.

وزیر علوم در جمع خبرنگاران گفت: در وزارت علوم تحقیقات و فناوری تصمیم گرفتیم که سامانه صنعت دارایی‌های فکری هدفمند و ارزشمدار (صدف‌ها) رو تاسیس کنیم که تمامی اختراعات ملی و بین‌المللی شهروندان و دانشمندان در این سامانه نمایه و دسته بندی شود. افرادی که می‌خواهند در صنعت خودشان نوآوری ایجاد کنند با مراجعه به این سامانه می‌توانند ثبت اختراعات آشنا شوند و از فرد مخترع ثبت اختراع را بخرند.

برچسب ها: فناوری ، وزارت علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار