والنتین ماتوینکو سخنگوی شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد این کشور برای دست یابی به راه حلی مسالمت آمیز بر سر مسئله اوکراین در حال مذاکره با آمریکا و اتحادیه اروپاست و به این روند نیز ادامه خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری ایتارتاس؛ به گفته ماتوینکو حل مشکلات پیش روی اوکراین بدون حضور روسیه امکان پذیر نیست چرا که دو کشور 2000 کیلومتر مرز مشترک دارند. به گفته وی ناامنی و بی ثباتی می تواند به مناطق مرزی روسیه نیز سرایت کند.
ماتوینکو معتقد است هر کس چنین می پندارد که تنها منافع ژئوپولوتیک آمریکا در این منطقه وجود دارد چرا که آنها برای نزدیک تر شدن به روسیه از «برگه اوکراین» استفاده کرده اند.
وی افزود کشورهای غربی در زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی سابق در این زمینه به روسیه تضمین داده بودند اما در حال حاضر کسانی که به روسیه در آن زمان تضمین دادند کجا هستند؟ آنها اعلام کرده بودند که مانع گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به سمت شرق خواهند شد.
به گفته وی دولتمردان روسیه شاهد نفاق سیاسی در این زمینه هستند چرا که ناتو به دنبال گسترش حوزه نفوذ خود به سمت مرزهای روسیه است.
ماتوینکو خاطرنشان کرد کسی نمی تواند با روسیه با زبان تهدید صحبت کند. وی در عین حال تاکید کرد روسیه به مذاکرات خود با غرب ادامه خواهد داد.
ماتوینکو گفت:« ما در حال حاضر با آمریکا و اتحادیه اروپا مذاکره می کنیم. ما به این مذاکرات برای یافتن راه حلی صلح آمیز ادامه خواهیم داد. برقراری صلح و آرامش در اوکراین بسیار حائز اهمیت است.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار