وزیر امورخارجه روسیه در نشستی مشترک خبری با همتای مصری خود،حمایت این کشور را از موضع مصر در قبال بحران سوریه وکنفرانس صلح ژنو ابراز داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه روسیاالیوم:"سرگئی لاوروف" لحظاتی پیش در نشست خبری مشترک با همتای مصری خود در مسکو اظهار داشت:مسکو موضع مصر در قبال بحران سوریه و کنفرانس صلح ژنو را حمایت می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه با طرف مصری بر سر موضوع مبارزه با تروریسم رایزنی کردیم گفت:روسیه تلاش رهبری مصر در راه بازگرداندن ثبات و تقویت نهادهای دولتی در این کشور حمایت می‌کند.

وزیر امورخارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:روابط مسکو و قاهره به سطح همکاری‌های چند جانبه ارتقا یافته است.

"سرگئی لاوروف" همچنین به موضوع بحران سوریه هم پرداخت و گفت:مسکو از تشکیل گروه های مسلح در سوریه نگران بوده و پیش نویس قطعنامه ای را برای حمایت شورای امنیت از اتخاذ تصمیم واضح در مورد بحران سوریه به این شورا ارائه کرده است.

وی از مذاکره کنندگان در ژنو خواست به مفاد بیانیه ژنو1 احترام بگذارند و اظهار داشت:پیش نویس قطعنامه ای که به شورای امنیت ارائه کردیم بندی در مورد ریشه کن شدن تروریسم در سوریه در آن آمده است.

در همین حال "نبیل فهمی" وزیر امورخارجه مصر در ادامه این نشست خبری گفت:مصر از حل سیاسی بحران سوریه بدون دخالت خارجی حمایت می‌کند.

وی همچنین گفت:نشست دوم بین مقامات مصر و روسیه پس از گذشت چند ماه نشان از تلاش طرفین برای تقویت همکاری‌هاست.

"فهمی" افزود:در دیدار با مقامات روسی درباره همکاری های فرهنگی و نظامی گفتگو کردیم. برای پیگیری بحث های مطرح شده توافق وجود داشت

انتهای پیام/
برچسب ها: لاوروف ، سرگئی ، نبیل ، فهمی ، سوریه ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار