رئيس شرکت توتال گفت: من و شرکت من تا زماني که تحريم‌ها برداشته نشده باشند، به ايران بازنمي‌گرديم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، بي بي سي در برنامه گفتگوي ويژه خود با کريستوف دوماژري رئيس و مدير اجرايي شرکت توتال گفتگو کرد. در اين گفتگو درباره موضع اين شرکت در برابر تغييرات بازار انرژي صحبت شد.

به گزارش شبکه تلويزيوني بي بي سي، دوماژري گفت کل بازار انرژي در حال تغيير است و کاري که ما مي‌کنيم اين است که صرفا خود را با تغييرات تطبيق ندهيم بلکه در اين مسير تاثيرگذار باشيم. زماني که بحث سرمايه‌گذاري‌هاي کلان در حوزه انرژي مطرح است نمي‌توان صرفا خود را با تغييرات همراه کرد. البته سطحي از انعطاف پذيري لازم است اما در اين خصوص بايد سياستهاي شرکت خود را نيز در نظر داشته باشيم.

گزارشگر بي بي سي در ادامه اشاره کرد شما در قاره اي قرار داريد که به شدت خود را به دور شدن از سوخت هاي کربني يا اصطلاحا «غيرکربني کردن اقتصاد» متعهد ساخته است اما به نظر مي‌رسد شما در توتال اين روند را ناديده گرفته‌ايد.

مديرعامل توتال گفت البته اين تفسير درست است اما ما جدا با اين اصل مخالفيم. اين مسئله هنوز در مقام يک هدف است و من اميدوارم ما صنايع خود را با انتخاب هدفهاي جنون آميز از بين نبريم. ما به همه منابع انرژي پيوسته نياز داريم. هدف اصلي توتال اقدام عليه حاميان انرژي‌هاي پاک نيست.

مجري بي بي سي در بخشي از اين گفتگو درباره ايران صحبت کرد و گفت شما مصمم هستيد در نزديک ترين زمان ممکن به ايران بازگرديد، اينطور نيست؟

دوماژري گفت من قبلا هم گفته‌ام، من و شرکت من تا زماني که تحريم‌ها برداشته نشده باشند، به ايران بازنمي‌گرديم. ما به قوانين احترام مي‌گذاريم. درخصوص ما به عنوان شرکت توتال، ما تا زماني که تحريمها برداشته نشوند، به آن کشور نخواهيم رفت.

مجري بي بي سي در ادامه گفت شما ملزم به اجراي اينکار هستيد چون اين يک قانون است و گزينه ديگري نداريد. شما پيش از اين قوانين را ناديده گرفته ايد و مجبور شديد اين مسئله را که با مقامات فدرال آمريکا و وزارت دادگستري آن ايجاد شده بود، در دادگاه با پرداخت 245 ميليون دلار حل کرديد زيرا آنها مدعي بودند شما قوانين را در معاملاتتان در خاورميانه در دهه 1990 و در تعامل با ايران، ناديده گرفته ايد.

ماژري گفت بله اين موضوع مربوط به 20 سال قبل است. من نمي‌دانم چرا يکدفعه مطرح مي‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: توتال ، شرکت ، انرژی ، ایران ، دوماژری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار