رئیس جمهور فرانسه گفت: فرانسه و برزیل باید حجم مبادلات تجاری خود را دو برابر کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه در شروع سفر دو روزه خود به برزیل در دیدار با رئیس جمهور این کشور گفت: به رغم بحران کنونی، تبادلات تجاری ما به طور دائم افزایش یافته و حتی در 10سال اخیر دو برابر شده است.
وی افزود: ما(برزیل و فرانسه) برای دو برابر کردن تجارت خود در سالهای آتی اهداف بزرگی در سر داریم.
به گفته مقامات فرانسه، فرانسه پنجمین سرمایه‌گذار بزرگ در برزیل است و حدود 600 شرکت فرانسوی فروشگاه‌هایی در این کشور دایر کرده اند و تجارت دوجانبه آنها در مجموع به هشت میلیارد و 800 میلیون دلار می‌رسد.
مسئولان برزیلی که از روشهای حسابداری متفاوتی استفاده می‌کنند می‌گویند تجارت دو کشور سال گذشته به 10 میلیارد دلار رسیده است.
سفر اولاند به برزیل دقیقا یک سال پس از سفر دیلما روسف رئیس جمهور برزیل به پاریس انجام شده است.
دفتر نخست وزیری فرانسه اعلام کرد: اولاند قصد دارد در این سفر همکاری استراتژیک بین دو کشور را تقویت کند.
شرکتهای فرانسوی در پروژه‌های زیرساختی در برزیل شامل صنایع هوایی، نظامی، انرژی، خودروسازی، هتلداری و غذایی فعال هستند.
یک مقام وزارت خارجه برزیل گفت: فرانسه یکی از مهمترین شرکای تجاری برزیل است. ما این سطح از همکاری را با کشورهای بسیاری کمی در جهان داریم.
قرار است در سفر اولاند به فرانسه قراردادهای متعددی از جمله قرارداد مشارکت شرکت نفتی توتال در اکتشاف میدان نفتی آبهای عمیق لیبرا و قرارداد 500 میلیون دلاری عرضه ماهواره های نظامی-غیرنظامی توسط شرکت فرانسوی-ایتالیایی تالز آلنیا به برزیل امضا شود.
همچنین غول انرژی هسته ای فرانسه(شرکت آرِوا) قرار است قراردادی به ارزش بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلار برای احداث سومین رآکتور در نیروگاه هسته ای آنگرا در ریو دو ژانیرو امضا کند.
هنوز تصمیمی درباره پیشنهاد فرانسه مبنی بر فروش جنگنده های فرانسوی رافائل به برزیل اتخاذ نشده است. برزیل به دنبال خرید 36 فروند جت چندمنظوره برای ارتقای ناوگان هوایی خود است؛ قراردادی چند میلیارد دلاری که محور اصلی گفتگوهای دو کشور در سالهای اخیر بوده است.
"اولاند" همچنین قرار است در این سفر با لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور سابق برزیل دیدار کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار