دولت بنگلادش برای خاموش کردن صدای معترضان اقدام به تعطیلی گسترده دانشگاه‌های این کشور کرده است.

علی رغم تعطیل کردن دانشگاه‌ها به منظور تحت کنترل درآوردن اعتراضات در بنگلادش به قانون جدید سهمیه بندی‌های مشاغل دولتی، تظاهرات‌های سراسری در این کشور همچنان ادامه دارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، تنها یک روز پس از تظاهرات خونینی که ۶ کشته و ده‌ها مجروح بر جای گذاشت، معترضان که اغلب آنها را دانشجویان تشکیل می‌دهند بار دیگر به خیابان‌ها آمده و نیرو‌های امنیتی برای متفرق کردن آنها مجبور به استفاده از گاز اشک آور و ماشین‌های آب پاش شدند. 

مقامات بنگلادش با صدور بیانیه‌ای از تعطیلی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در این کشور از امروز (چهارشنبه) خبر می‌دهند. با این حال، حجم اعتراضات به قانون سهمیه مشاغل دولتی همچنان ادامه دارد. براساس این قانون، اعضای خانواده مشارکت کننده در جنگ استقلال بنگلادش در ۱۹۷۱ از پاکستان، ۳۰ درصد از سهمیه استخدامی مشاغل دولتی را به خود اختصاص می‌دهند. 

این موضوع گرچه خشم عمومی را برانگیخته است، اما جوانان به دلیل نرخ بالای بیکاری بزرگترین جامعه معترضان به قانون سهمیه بندی جدید محسوب می‌شوند. 

جمعیت ۱۷۰ میلیون نفری بنگلادش اکنون با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که تصمیمات خلق الساعه مقامات دولتی بر نارضایتی عمومی دامن می‌زند. 

اعتراضات سراسری در بنگلادش از روز دوشنبه آغاز شده و امروز سومین روز اعتراضات در این کشور بود. مقامات محلی از آن بیم دارند که این اعتراضات دامنه دار شده و مشکلات داخلی را تشدید کند. تنها در اعتراضات روز دوشنبه در یکی از شهر‌های بزرگ بنگلادش بیش از یکصد تن مجروح شدند.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار