اسکای نیوز اعلام کرد در حالی که تا ساعتی دیگر، شاه انگلیس، در مراسم آغاز به کار رسمی مجلس جدید سخنرانی می‌کند، پلیس ۱۰ نفر را بازداشت کرده است.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز اعلام کرد در حالی که تا ساعتی دیگر، شاه انگلیس، در مراسم آغاز به کار رسمی مجلس جدید این کشور سخنرانی می‌کند، پلیس اعلام کرد ۱۰ نفر را بازداشت کرده است.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز گزارش داد بازداشت شدگان امروز، اعضای گروه "یوث دیمند" (Youth Demand) اند که قبلا در اعتراض به سیاست‌های دولت در برابر منازل ریشی سوناک، نخست وزیر پیشین و کایر استارمر، نخست وزیر جدید نیز تظاهرات کرده بودند.

این گروه حامی مقاومت مدنی اند و بار‌ها قطع صدور سلاح به رژیم اسرائیل را خواستار شدند.

پلیس هنوز اعلام نکرده است که این افراد به چه جرمی بازداشت شدند.

پیشتر و هنگام تاج گذاری چارلز فرزند ملکه انگلیس نیزکه پس از مرگ او به سلطنت رسید، پلیس شمار زیادی از مخالفان نظام سلطنتی را بازداشت کرد. بازداشت شدگان به خبرنگاران گفتند پلیس آنان را فقط به جرم مخالفت با سلطنت بازداشت کرده است و برخی از آنان گفتند حتی شعار هم سر نمی‌دادند و فقط به جرم اینکه پیراهنی به تن داشتند که روی آن نوشته شده بود نظام سلطنت نمی‌خواهیم بازداشت و از حق اجتماعی آزادی بیان و دیدگاه محروم شدند.

همزمان با آغاز به کار مجلس جدید انگلیس چند نفر از حامیان نظام سلطنت در حمایت از چالرز سوم تجمع کردند، مخالفان نظام سلطنت و هواداران نظام جمهوری نیز با برگزاری تجمع اعتراضی در نزدیکی مجلس انگلیس با شعار «تو شاه ما نیستی» و «نظام سلطنت نمی‌خواهیم» مخالفت خود را با نظام سلطنت در این کشور ابراز و اعلام کردند نظامی که در آن مردم در تعیین عالی‌ترین مقام کشور به طور مستقیم یا غیر مستقیم نقشی ندارد غیر دموکراتیک و مغایر با اصول اولیه دموکراسی است.

شاه انگلیس امروز در میان تدابیر شدید امنیتی و در مراسمی تشریفاتی با حضور در مجلس اعیان برنامه‌های یک ساله دولتش را اعلام می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار