رئیس جمهور بلاروس می‌گوید غرب خواستار تشدید درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین است و خواستار برگزاری مذاکرات صلح برای پایان دادن به نزاع کنونی شد.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در مصاحبه جدید خود به جنگ اوکراین و تشدید آن در روز‌های اخیر اشاره کرد و گفت که کشور‌های غربی کی‌یف را به جنگ تشویق می‌کنند، زیرا می‌خواهند که اوکراین و روسیه «یکدیگر را نابود کنند».

به گزارش رویترز، لوکاشنکو با اشاره به حمله اوکراین به منطقه «کورسک» در غرب روسیه، گفت ارتش اوکراین ممکن است برای حمله به بلاروس نیز طرح‌هایی داشته باشد، اما مینسک به نیرو‌های اوکراینی اجازه نمی‌دهد چنین تصمیمی را عملی کنند.

رئیس جمهور بلاروس در ادامه گفت: «بیایید سر میز مذاکره بنشینیم و به این نزاع پایان دهیم. نه مردم اوکراین، نه روس‌ها و نه بلاروسی‌ها به آن نیاز ندارند. آنها (غرب) به آن نیاز دارند. ما خواهان تشدید تنش و جنگ علیه ناتو نیستیم. ما این را نمی‌خواهیم. اما اگر اوکراین بلاروس را تحریک کند، ما چاره دیگری [جز جنگ] نخواهیم داشت». 

اوکراین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که نیروهایش از هفته گذشته ۳۵ کیلومتر در غرب روسیه پیشروی کرده‌اند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید که اوکراین یک اقدام «تحریک‌آمیز» دیگر در مقیاس وسیع انجام داده و به سمت اهداف غیرنظامی شلیک کرده است. او می‌گوید حمله اخیر اوکراین برای بهبود وضعیت این کشور در مذاکرات صلح احتمالی انجام شده، اما این کشور «پاسخ مناسبی» دریافت خواهد کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار