فرمانده نیروی زمینی اوکراین از راه‌اندازی یک دفتر فرماندهی نظامی در غرب روسیه خبر داد.

الکساندر سیرسکی، فرمانده نیروی زمینی اوکراین گفت که در ادامه حمله به منطقه «کورسک» در غرب روسیه، کی‌یف یک دفتر فرماندهی نظامی را در بخش اشغالی منطقه کورسک راه‌اندازی کرده است.

به گزارش رویترز، این مقام نظامی اوکراینی همچنین از ادامه پیشروی در کورسک خبر داد و گفت: «ما در منطقه کورسک پیش می‌رویم. دفتر فرماندهی نظامی ایجاد شده است که باید نظم و همچنین نیاز‌های مردم محلی را تامین کند». 

سیرسکی می‌گوید نیرو‌های اوکراین در جریان تهاجم اخیر خود به منطقه کورسک مجموعا ۸۲ شهرک و مساحت هزار و ۱۵۰ کیلومتر مربع را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

ارتش اوکراین که مدت‌هاست با کمبود سلاح و نیرو‌های انسانی در جبهه‌های داخلی خود مواجه است، از سه‌شنبه هفته گذشته حمله غافلگیرانه به منطقه کورسک در غرب روسیه را آغاز کرده است. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که شبه نظامیان اوکراینی که در منطقه کورسک دستگیر شده‌اند اعتراف کرده‌اند دستور تیراندازی به غیرنظامیان را در صورت هرگونه مقاومت از سوی آنها دریافت کرده‌اند.

گفته شده بر اثر بمباران نیرو‌های مسلح اوکراین در روز‌های گذشته ۱۲ غیرنظامی از جمله خدمه آمبولانس و یک زن باردار کشته و بیش از ۱۲۰ نفر از جمله ۱۰ کودک زخمی شدند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار