اوکراین با ادعای پیشروی در خاک روسیه اعلام کرد قصد دارد برای جلوگیری از بمباران نیرو‌های خود، یک منطقه حائل در خاک روسیه ایجاد کند.

اوکراین اعلام کرد که در مرز کورسک روسیه پیشرفت خوبی داشته است و تایید کرد که قصد دارد یک منطقه حائل در آنجا ایجاد کند تا از خود و مسیرهای بشردوستانه که به گفته آن برای رساندن کمک به غیرنظامیان است، مراقبت کند.

براساس گزارش القدس العربی، در ۶ آگوست (۱۴ مرداد)، نیرو‌های اوکراینی حمله بزرگی را به منطقه کورسک روسیه در مرز با اوکراین انجام دادند که نیرو‌های روس را غافلگیر کرد و بزرگترین حمله ارتش خارجی به خاک روسیه از پایان جنگ جهانی دوم را آغاز شد.

زلنسکی در تلگرام نوشت: در منطقه کورسک، ما در حال پیشرفت بیشتر هستیم. از یک تا دو کیلومتر در مناطق مختلف از ابتدای روز جلو رفتیم. بیش از ۱۰۰ سرباز روسی در همین زمان اسیر شدند. این امر بازگشت مردان و زنان جوان ما را به میهن تسریع می‌کند.

او در این بیانیه با تاکید بر اینکه ارتش اوکراین به خوبی پیشرفت می‌کند، گفت: ما به اهداف استراتژیک خود خواهیم رسید. 

در هشتمین روز از حمله، ارتش روسیه روز چهارشنبه تایید کرد که حملات اوکراینی را که با هدف دستیابی به پیشروی بیشتر در عمق منطقه کورسک در نزدیکی پنج شهر از جمله لوچنکا، که در ۳۵ کیلومتری اوکراین قرار دارد، دفع کرده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های این کشور با پشتیبانی هوانوردی، راهپیمایی و توپخانه‌ای، تلاش‌های گروه‌های دشمن که با خودرو‌های زرهی وارد عمق خاک روسیه شده بودند را خنثی و خسارات سنگینی به اوکراینی‌ها وارد کردند.

 اواخر چهارشنبه، فرماندار منطقه کورسک، جایی که بیش از ۱۲۰ هزار نفر در روز‌های اخیر تخلیه شدند، از تخلیه یک منطقه دیگر به نام گلوشکوفسکی خبر داد.

بر اساس آنچه یک منبع در سرویس امنیتی اوکراین به خبرگزاری فرانسه گفته است نیرو‌های اوکراینی هم از سویی دیگر از پهپاد‌های دوربرد برای هدف قرار دادن چهار فرودگاه در مرکز و غرب روسیه در کورسک، ورونژ، ساواسلیکا و بوریسوگلبسک استفاده کردند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار