بخش خصوصي هيچ رغبتي براي استفاده از ارزهاي موجود در صندوق توسعه ملي ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، پورقربان دبير انجمن فني مهندسي استان تهران در مراسم سالروز بزرگداشت صادر کنندگان برگزيده استان تهران که بعد از ظهر امروز برگزار شد با بيان مطلب بالا گفت: در دهه هشتاد به فعالان اقتصادي و صنعتي کشور وام هاي ارزي داده شد که آنها با استفاده از اين وام ها اقدام به ايجاد کارخانجات جديد و توسعه واحدهاي صنعتي خود نمودند.

وي افزود: متاسفانه امروز به فعالان اقتصادي گفته شده که وام خود را که براساس نرخ ارز 900تومان دريافت کردند طبق نرخ ارز 2500تومان به صندوق بازگردانند.

وي با اشاره به اينکه اين مسئله موجب بروز مشکلات بسيبار زيادي براي صادر کنندگان و توليد کنندگان شده است اظهار داشت: به همين خاطر است که بخش خصوصي در حال حاضر هيچ رغبتي براي استفاده از ارز هاي موجود در صندوق توسعه ملي ندارد.

دبير انجمن فني مهندسي استان تهران با تاکيد بر اينکه بايستي وام هاي گرفته شده طبق نرخ روز گشايش اعتبار (ارز 900 تومان) از صادر کنندگان گرفته شود اظهار داشت: بايد در شرايط فعلي زمينه جلب اعتماد بخش خصوصي ايجاد شود تا فعالان بخش خصوصي دوباره براي توسعه واحدهاي توليد ي خود اقدام به دريافت وام از صندوق توسعه ملي کنند.

پورقربان با انتقاد از تصميمات لحظه اي اقتصادي دولت گفت: هر تصميمي که در زمينه اقتصادي گرفته مي شود بايستي با بخش خصوصي مشورت شود چراکه اين بخش و اقتصاد ملي بسيار از تصميمات لحظه اي آسيب ديده است.

پور قربان با تاکيد بر گشايش اعتباري اسنادي(ال سي) براساس نرخ 30 درصد گفت: متاسفانه بانکها به اين مهم عمل نمي کنند و گشايش اعتبار اسنادي با نرخ بيش از 30 درصد است.

دبير انجمن فني مهندسي استان تهران در تثبيت نرخ ارز گفت: پيشنهاد مي کنيم دولت براي 6ماه هم که شده نرخ ارز را تثبيت کند تا توليد کننده، صادرکننده و وارد کننده تکليف مشخص شود.

وي همچنين پيشنهاد داد به جاي يک روز يک هفته به عنوان روز ملي صادرات تعيين شود و در آن هر ساله 5 مشکل از موانع صادراتي لغو شود.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار