معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همزمان با تغییر اقلیم در کشور و افزایش میزان حجم بارش‌های سیل آسا در ۵۵۰ نقطه کشور سامانه هشدار سیل راه‌اندازی شد.

سحر تاجبخش مسلمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی در نشست خبری  امروز خود با بیان اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در سازمان هواشناسی رخ داد، گفت: با حمایت‌های دولت حدود ۵۰۰ مجوز استخدامی اخذ شده که جذب نیرو برای سازمان انجام شود. همچنین بخشی از اعتبارات به سازمان هواشناسی کشور اختصاص یافت و این موضوع پس از چندین سال پیگیری با حمایت‌های دولت و وزیر راه و شهرسازی محقق شد.

تاجبخش اظهار کرد: افزایش حق‌الزحمه متصدیان ایستگاه‌های باران سنجی نیز از دیگر اقداماتی بود که به بهبود فعالیت این کارکنان کمک کرد.

رئیس سازمان هواشناسی  با بیان اینکه ایجاد سامانه‌های هشدار سیل و هشدار آلودگی هوا نیز از دیگر اقدامات انجام شده در سازمان هواشناسی بود، گفت: علاوه بر این اقدامات بخش مهمی از تجهیزاتی که برای ارسالِ داده بود، به‌روزرسانی شد و توسعه شبکه ارتباطات ماهواره‌ای نیز انجام گرفت.

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: در دولت سیزدهم ۲۵۰ نوع از انواع ایستگاه هواشناسی از جمله رادار هواشناسی لرستان به بهره برداری رسید.

تاجبخش اظهار کرد: همچنین در این دولت فاز یک سامانه هشدار سیل کشور برای ۵۵۰ نقطه کشور افتتاح شد. قرارداد اجرایی فاز دوم این سامانه نیز برای بیش از ۳۰۰۰ نقطه امسال منعقد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته مجوز اولیه نخستین مرکز منطقه‌ای اقلیم غرب آسیا در تهران از سازمان جهانی هواشناسی دریافت شد و مراحل نهایی شدن این مجوز در حال انجام است.

خبرنگار : محبوبه کباری 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۸ تير ۱۴۰۳
خدا رحمت کنه شهید رئیسی را اینم‌از خدمات ایشون بود انشالله آقای پزشکیان هم خدا یاریشون کنه با افرادسالم‌ و دلسوز به مردم‌ خدمت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۸ تير ۱۴۰۳
هشدار خشکسالی راه بندازید
آخرین اخبار