سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: کمتر از ۵۰ درصد از مالیات صرف بودجه عمومی کشور می‌شود و مابقی بودجه باید از بخش‌های دیگر تأمین شود.

مهدی موحدی بک‌نظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در برنامه شبکه دو سیما با بیان اینکه  در همه جای دنیا بحث پرداخت مالیات خوشایند نیست گفت: سازمان امور مالیاتی کشور می تواند با اقدامات لازم  اثرات ناخوشایند این مالیات را کاهش دهد‌.

وی افزود: یکی از اقداماتی که باعث می شود اثر این ناخوشایندی مالیات کمتر شود آن است که مردم احساس تبعیض نکنند  و به نوعی عدالت افقی برقرار شود و افرادی که  درآمد برابر دارند به شکل برابر از آنها مالیات دریافت شود.

موحدی اظهار کرد: افرادی که‌ درآمد بیشتر دارند مالیات بیشتری باید پرداخت کنند و این احساس تبعیض بین افراد برطرف شود بنابراین باید تا جایی که ممکن است همه چیز شفاف شود و پرداخت عادلانه تری برقرار شود.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: باید ترتیبات وصول مالیات اصلاح شود تا اثر ناخوشایند مالیات برای مودیان کمتر شود.

موحدی بیان کرد: ۵۰ درصد از بودجه عمومی کشور دولت از  طریق مالیات تامین می‌شود و ۵۰ درصد دیگر از طریق بخش آموزش، بهداشت سلامت  است و باید تاجایی  که ممکن  است تلاش های انجام شود تا فردی که مالیات پرداخت می‌کند مشخص کند مالیات پرداختی در کدام پروژه نیمه تمام استفاده‌ شود تا به نوعی فرهنگ سازی در این بخش فراهم شود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار