مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر مالیات بر ارزش افزوده گفت: در فرایند اخذ مالیات بر ارزش افزوده هیچ فشاری به تولید کننده وارد نمی‌شود.

مهرداد بخشایی مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر مالیات بر ارزش افزوده در برنامه  رادیو اقتصاد با بیان اینکه  دو گونه مالیات مستقیم و غیر مستقیم داریم که مالیات بر ارزش افزوده جزو مالیات های غیر مستقیم است و مبالغ این مالیات را  باید فروشنده به صورت فصلی پرداخت کند گفت: مالیات بر ارزش افزوده  در سال ۱۴۰۳ ، ۱۰ درصد  تعیین شد.

وی ادامه داد: نرخ مالیات بر ارزش افزوده را مجلس مشخص می‌کند  که در قانون مالیات بر ارزش افزوده هم نرخ  اصلی و هم نرخ های خاص پیش بینی شده و در صورت تغییر هم مجلس باید تصویب و شورای نگهبان هم باید تایید کند. 

بخشایی اظهار کرد: در مالیات بر ارزش افزوده  مبلغ از  مصرف کننده گرفته شده و فشاری بر تولید کننده وارد نیست به طوری که معافیت ها  هم بر روی کالا و خدمات  قرار گرفته است و در همین راستا هم تا پایان سال ۱۰ مرتبه فراخوان را برای مشاغل مختلف ارائه کرده ایم.

این مقام مسئول بیان کرد: باید از تمام کساتی که مشمول مالیات هستند صورت حساب کالا و خدمات دریافت کنیم و با وجود قانون سامانه مودیان صورت حساب ها باید الکترونیکی شود .

وی افزود: طبق قانون  هیچ فردی  نمی تواند خارج از قاعده مالیات دریافت کند و تمامی مبالغ مالیاتی براساس اطلاعات سازمان امور مالیاتی بررسی خواهد شد. 

خبرنگار: محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار