وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ۹۸ درصد از دارایی‌های دولت در اختیار سه دستگاه سازمان ملی زمین و مسکن، منابع طبیعی و سازمان منابع آبخیزداری قرار دارد.

 

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه اموال و دارایی با بیان اینکه در حوزه وزارت اقتصاد و دارایی  بعد دارایی‌های دولت بسیار مهم و حائز اهمیت است گفت: تحول در نظام ثبت و دارایی ها در دولت سیزدهم شروع شد و با توجه به مجموعه خوبی از اطلاعات که  انباشته شده بود در سامانه یکپارچه اموال و دارایی‌های دولت  بارگزاری شد‌.

وی افزود: وزارت اقتصاد و دارایی با تمامی دستگاه ها از جمله‌ سازمان نقشه‌برداری ارتباط دارد. پیش از این امکان تعارض منافع در تمامی بخش ها وجود داشت و  ما به شکل سیستمی سرویس هایی را در اختیار داشتیم.

خاندوزی گفت: با استفاده از سامانه سوت زنی ۷۵۰ فقره از اموال و دارایی‌های دولتی که  بخش عمده ای از آنها مربوط  به مجموعه های رفاهی و منابع انسانی بودند شناسایی شد و با همکاری دولت و قوه قضائیه حدود دو سوم از دستگاه ها از دارایی های خود مطلع نبودند.

او گفت: ۴۰۰ هزار فقره  را پیش از این سامانه شناسایی کرده بودیم اما امسال بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار اموال و املاک دستگاه ها را شناسایی کرده ایم.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ۹۸ درصد از دارایی های دولت در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن ، مراتع آبخیزداری و سازمان منابع طبیعی است.

وی گفت: ۲ درصد باقی مانده مربوط به دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی و... است که ۱۷ درصد از این ۲درصد باقی مانده مربوط به نهادهای غیر دولتی می‌شود.

خاندوزی گفت: در بین دستگاه های دولتی ۱۲۵ هزار فقره املاک تنها  متعلق به وزارت  آموزش و پرورش است. دولت سیزدهم ۱۵۸ هزار سند تگ برگ را صادر کرد و  امسال هم  ۴۵۰ هزار سند را پشت سر خواهیم گذاشت. 

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: اقتصاد ، دارایی دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار